לראשונה שולות מוקשים אמריקאיות בים האדום כשאיום החות'ים מתגבר

שולות המוקשים הימיים USS Gladiator (MCM 11) ו-USS Sentry (MCM 3) כבר חצו את מיצר באב אל-מנדב.

שולות מוקשים אמריקאיות נכנסו למימי הים האדום לראשונה מזה שבע שנים, במטרה להגביר את המאמצים להבטחת קווי הספנות הבינלאומיים ונתיבי סחר עולמיים.

הפיקוד המרכזי של כוחות הצי הימי (הצי החמישי) הצהיר בציוץ בחשבון הרשמי שלה בטוויטר, כי שתי שולות מוקשים  "USS Gladiator" (MCM 11) ו- "USS Sentry" (MCM 3) כבר חצו מיצר באב אל-מנדב, ב-18 באוקטובר.

הפיקוד הוסיף, "המעבר הזה הוא הפעם הראשונה ששולות מוקשים ימיים נכנסים לים האדום מזה שבע שנים".

זו הפעם הראשונה שפיקוד צבא ארה"ב שולח סוג כזה של כלי שיט לאזור מאז תחילת המלחמה בין ממשלת תימן למיליצייה המהפכנית החות'ית הנתמכת על ידי איראן, לאחר שהתגברו האיומים מפני המוקשים החות'ים וסכנתם לנתיבי השיט ליד מיצר באב אל-מנדב, המייצג את מעבר המים העמוס ביותר ברחבי העולם.

בשבוע שעבר התריעה מועצת הביטחון של האו"ם על הסכנות שבאיומים המתגברים על ספינות אזרחיות ומסחריות ועל השייט הבינלאומי מול חופי תימן, והדגישה כי פעולות החות'ים מהוות איום על השייט בים האדום. ו"מהווים איום גדול על הביטחון הימי של ספינות במפרץ עדן וים סוף ".

דיווחים בינלאומיים דיברו על כך שאיראן מספקת למיליציה החות'ית בתימן ציוד צבאי, כולל עשרות אלפי מוקשים וטילים ימיים, בנוסף לסירות תופת הנשלטות מרחוק.

המוקשים הימיים שהושלכו לים ע"י המיליציה החות'ית הרגו עשרות דייגים בחוף המערבי.

כתוצאה ממוקשים אלו, תנועת הדייג נעצרה באזורים רבים, והשפיעה על אלפי משפחות התלויות בפרנסתן על ענף הדייג.

מוקדם יותר אישרה הקואליציה הערבית בהובלת סעודיה הפועלת בתימן שיש עלייה בפעילות הטרור של המיליציה החות'ית שמטילים מוקשים בדרום הים האדום ובמיצר באב אל-מנדב. הוא הדגיש כי שימוש במוקשים ימיים מהווה איום רציני על השייט הבינלאומי והסחר העולמי.

הוא גם הודיעה הקואליציה ​​כי השמידה 175 מוקשים ימיים שהושלכו באקראי לים האדום על ידי המיליציה החות'ית בתימן.

המידע הצביע על כך שהמוקשים הימיים שהתגלו הם מתוצרת איראן.

דו"ח של האו"ם אישר את העלייה ברמת האיום של החות'ים על הביטחון הימי בים האדום, וציין כי ברשותם טילים נגד ספינות, מוקשים ימיים וסירות נפץ נשלטות מרחוק.

מומחי ועדת הסנקציות על תימן ציינו, בדו"ח השנתי שלהם, כי האיום על הספנות המסחרית בים האדום גדל משמעותית ב-2018, והצביעו על כך שהמיליציות החות'יות ניסו לתקוף מכליות נפט, ספינות של הקואליציה כדי להשיג בסחיטה סיוע בינלאומי.

قانصات ألغام إماراتية وسعودية وحاملة طائرات أمـــــــيركية وكاسحات ومدمرات في «نافدكس» اليوم