מחסן הנשק והתחמושת הגדול ביותר של "חיזבאללה" בסוריה. פרטים+ ספקות

מקורות יודעי דבר חשפו פרטים אודות מחסן של נשק, ציוד ותחמושת, המתואר כאחד ממחסני "החיזבאללה" הלבנונים הגדולים ביותר באזור קלמון בגבול סוריה-לבנון. 

המקורות ציינו כי המחסן מכיל כמות גדולה של תחמושת וטילים, והוא ממוקם בפאתי אזור "חלבון" – “حلبون”  בקלמון. 

حزب الله يحشد وفصائل الثوار تتاهب للمواجهة

 כמו כן, על פי מקורותינו, המחסן ממוקם בתוך "מערה"  – “مغارة” החצובה בתוך ההר, דבר המצביע על כך שחיזבאללה מצויד בטכנולוגיות עילית ובמערכת הגנה מלאה. 

 באשר לסוגי הנשק והתחמושת הנמצאים במחסן, מקורותינו ציינו כי הוא כולל טילים, נשק, תחמושת ופצצות, בנוסף לחיזוקים בעמודי ברזל למניעת התמוטטות המערה,וכי היא מצוידת במצלמות תרמיות ומערכת ניטור 24 שעות ביממה. 

 כמו כן נמצאים במחסן גם כ -1,100 טילים, כולל טילים לטווח קצר וארוך מסוגים שונים. 

 במחסן ישנם גם יותר מ -10,000 מוקשים יבשתיים, כמעט 700 פצצות לנשק התקפי ונשק הגנתי, בנוסף למאות ארגזי נשק המכילים כל מיני נשקים כבדים, בינוניים וקלים, ואפילו פצצות ארטילריה ותחמושת לתותחי נ"מ.  

 המחסן נשמר על ידי יותר מ -25 אנשי צוות הפועלים הן בתוך המחסן והן מחוצה לו, כולם בעלי אזרחות לבנונית. ישנן באתר גם 5 משאיות "זיל" המיועדות להובלת נשק ותחמושת. 

 המחסן כולל גם 8 רכבים בעלי הנעה קדמית המצוידים במקלעים כבדים, תותחים נגד מטוסים וכלי רכב ממוגנים.

 מחסן זה, על פי מקורותינו ,  נמצא תחת פיקודו שלמפקד משורות "חיזבאללה", בעל הכינוי "אל-נימר אל-מהדי" – النمر المهدي שהוא בעל אזרחות לבנונית,והם גם אישרו כי המחסן "הוא אחד המחסנים הגדולים המזוהים עם חיזבאללה בתוך סוריה ".

  "חיזבאללה" הלבנוני הוא הכוח החזק ביותר באזור "קלמון", שם היא הציבה עשרות מחסומים באזור, ואזור "נאסירייה" – “الناصرية” הוא המקום החשוב ביותר הנשלט על ידי המיליציה באזור הכפרי של דמשק, ושם גם נמצאים מספר גדול מאנשיו ומפקדותיו הצבאיים. 

"חיזבאללה" שולט גם על בסיס "נאסירייה" הממוקם על הכביש המהיר הבינלאומי המחבר בין דמשק לבגדאד, הנשלט במלואו על ידי איראן, השולטים גם על עשרות כפרים ועיירות הקרובים לגבול עם לבנון.

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט מעיר על המידע המגיע בכתבה זאת: " אני לא מכיר כזה אתר ומסופק אם יש כזה. יש מדרום לחלבון אתר שהיה פעם מוכר כמתקן אימונים של ארגון פלסטיני (ויש בו מערה טבעית שכנראה הועמקה) אני מניח שזה הבסיס לשמועות."

להלן מיקום המערה שאפשר ומדובר בה אבל ניתן בכתבת המקור מידע לא נכון או מטעה :

מיקום המערה המשוער  ב-"זום אין" :