מותו של פאוול בקורונה לאחר קבלת החיסון מזכיר "לקח חשוב"

דו"ח שפרסם העיתון " האפינגטון פוסט ", ביום שני, אישר כי מותו של שר החוץ האמריקאי לשעבר, קולין פאוול, לאחר קבלת החיסון אינו מעיד על חוסר היעילות של החיסון, אלא מדגיש את חשיבות ההגנה על אנשים בסיכון מפני הדבקה בקוביד -19.

ארצות הברית הביעה את צערה על מותו של פאוול, בן 84, כתוצאה מסיבוכים של מחלת הקורונה, למרות שקיבל את שתי המנות המלאות של החיסון, על פי משפחתו, א הוא, כמו מיליוני אמריקאים אחרים, סבל ממצב בריאותי שגרם לו לפתח סימפטומים חמורים מ- Covid-19.

פאוול אובחן כסובל מ"מיאלומה נפוצה ", סרטן הנוצר בסוג תא דם לבן הנקרא " פלזמה ", הנלחמים בזיהום על ידי ייצור נוגדנים המזהים פתוגנים שתוקפים אותם.

"האפינגטון פוסט " דיווח כי מותו של פאוול עורר מחדש את הוויכוח כיצד להתמודד עם קוביד -19, שהוצג כנגיף שפוגע בחלשים ומשאיר את הבריאים.

למרות שהמחלה משאירה סימפטומים חמורים יותר בקרב קשישים ובאנשים בעלי מערכת חסינות חלשה, מה שרבים אינם מבינים הוא כי פלח גדול של אמריקאים נמצאים בסיכון להידבק בנגיף, שכן לכ -40 אחוזים יש לפחות שני בעיות בריאותיות המעמידים אותם בסיכון להידבקות קשה ב- Covid-19.

אך מדוע מי שנמצא בסיכון לתסמינים חמורים צריך להיזהר גם לאחר קבלת חיסוני קורונה?

"למרות שחיסונים עדיין מעניקים הגנה לרוב האנשים מפני סימפטומים חמורים, אשפוז ומוות, נראה כי ישנה ירידה ביכולתו של החיסון לספק הגנה ארוכת טווח עבור אנשים מסוימים", אומר עמש אדלג'ה, חוקר בכיר בג'ונס הופקינס. המרכז לביטחון בריאות ומומחה למחלות זיהומיות, כולל אנשים מעל גיל 65 ואנשים הסובלים מבעיות במערכת החיסונית.

אדלג'ה מציין כי אנשים בעלי מחלות סופניות, כגון חולי סרטן, כמו פאוול ואנשים שעוברים כימותרפיה, עשויים גם הם לא להגיב לזריקות חיסונים מסוג RNA (mRNA) שליחים.

לוסי מקברייד, מומחית לרפואה פנימית בוושינגטון הבירה, הוסיפה: "החיסונים אינם מושלמים, בדיוק כמו הפיזיולוגיה האנושית, כך שאנו אומרים לך שחיסונים אינם מונעים מוות במאה אחוז וכי יש אחוז מסוים של אנשים הנמצאים בסיכון בשיעורים גבוהים יותר."

מקברייד אומר שחשוב לזהות את הסיכון הגבוה ביותר ולהבין טוב יותר את המחלה, לסייע בהפחתת גורמי סיכון ולשפר את התוצאות לכל האנשים החיים עם נגיף הקורונה.

העיתון אומר: "הלקח שלמדנו מ- Covid-19 הוא שכולנו מחוברים וכי הבחירות ואמצעי הזהירות שאנו נוקטים יכולות להשפיע על הסובבים אותנו, ולכן קבלת חיסון והגנה על עצמך מפני Covid-19 יתרום אוטומטית להגנה על האנשים סביבך, במיוחד אלה שעלולים להיתקל באיום של סיבוכי מחלה.

الصحة تعلن تسجيل 680 حالة إيجابية جديدة بفيروس كورونا.. و 38 وفاة - اليوم السابع

קרדיט לתמונה: יום ה-7" המצרי