ישראל תשקיע עוד מיליארדים לשיפור כוח התקיפה שלה נגד איראן

ממשלת ישראל אישרה תקציב של חמישה מיליארד שקל (1.5 מיליארד דולר) כדי לשפר את יכולותיה לתקוף את תכנית הגרעין האיראנית, כך מדווח העיתון " טיימס ישראל ".

מהערוץ נמסר כי "הכסף יופנה לקניית עוד מטוסי קרב מתקדמים ואיסוף מודיעין, בין היתר באמצעות לוויינים". 

ישראל, שאינה חתומה על הסכם הגרעין של איראן שנחתם בשנת 2015 (הידועה גם בשם תכנית הפעולה המשותפת), הזהירה שוב ושוב כי תעשה כל שביכולתה כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני.

ישראל נחשבת למעצמה הגרעינית היחידה במזרח התיכון וההערכה היא שיש לה עד 300 ראשי נפץ גרעיניים, אך תמיד הכחישה זאת.

ישראל מתנגדת בתוקף להסכם הגרעין שנחתם בין טהראן לשש המעצמות הגדולות, ואומרת כי הוא יאפשר לטהרן לרכוש נשק גרעיני ולאיים על קיומה.

הסכם 2015 נחתם בווינה בין איראן לבין ה- P5+1 (סין, ארצות הברית, צרפת, בריטניה, רוסיה וגרמניה, בנוסף לאיחוד האירופי). היא קובעת הקלה מהסנקציות הבינלאומיות בתמורה לכך שאיראן תרסן את תוכנית הגרעין שלה והבטחה שלא תפתח פצצת אטום. 

וושינגטון, תחת הנשיא דונלד טראמפ, פרשה מההסכם באופן חד צדדי בשנת 2018 והטילה מחדש סנקציות על איראן, ובתגובה החלה איראן להסיר בהדרגה את המגבלות הכלולות בהסכם. 

נשיא ארה"ב החדש, ג'ו ביידן, הביע את נכונותו לחזור להסכם, בתנאי שאיראן תחזור למלא את התחייבויותיה, במקביל נעשים ניסיונות לאלץ את טהראן לחזור לעמידה בהסכם תוך ניהול משא ומתן בווינה.

 

קרדיט לתמונה: אלג'זירה