ארדואן: אנו נמצאים במגעים עם וושינגטון לרכישת מטוסי F-16

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הודיע ​​ביום ראשון כי ארצו מנהלת שיחות עם ארצות הברית לרכישת מטוסי קרב מסוג F-16, לאחר שטורקיה הורחקה מתוכנית מטוסי הקרב F-35 האמריקאית.

טורקיה הייתה שותפה לתוכנית מטוס הקרב F-35 האמריקאי כאשר הושקה והייתה אמורה לקבל כ -100 מהם, אך וושינגטון הוציאה אותה ממנה בשנת 2019 לאחר שרכשה את מערכת ההגנה האווירית הרוסית מדגם S-400 .

אנקרה דרשה פיצוי בגין הוצאתה מהתוכנית האמריקאית, בהתחשב בכך ששילמה מראש 1.4 מיליארד דולר.

"העלנו נושא זה בשיחותינו. אנו מייחסים חשיבות לדיאלוג כדי למצוא פתרון לבעיה זו", אמר ארדואן לכתבים בנמל התעופה באיסטנבול ביום ראשון, לפני שיצא לסיור באפריקה.

הוא הוסיף כי התוכנית של טורקיה לרכוש מטוסי "F-16" קשורה כמובן לבעיות ברכש מטוס ה- F-35 ", והסביר שארצות הברית הציעה למדינתו מטוסי" F-16 " לחידוש הצי האווירי שלה.

"אמרנו שננקוט בכל האמצעים הדרושים כדי לענות על צרכי ההגנה של המדינה שלנו", הוסיף ארדואן וציין כי טורקיה פועלת למודרניזציה של צי המטוסים שלה.

כידוע מכירת מטוסי ה- F-16 האמריקאים כפופה לאישור הקונגרס, שהולך ומבקר יותר ויותר את טורקיה.

בחודש שעבר רמז הנשיא הטורקי כי הוא מתכנן לרכוש סוללה שנייה של מערכת ההגנה מפני טילים מסוג S-400 מרוסיה, מה שגרם לאזהרה חדשה מוושינגטון שטורקיה מסתכנת בהידרדרות רצינית נוספת ביחסים הדו-צדדיים עם ארה"ב.

بعد فشل صفقة مقاتلات إف-35.. تركيا تطلب شراء 40 طائرة أميركية إف-16 - Farah  News - فرح نيوز