איראן ממשיכה להזרים ציוד צבאי מתקדם למיליציות שלה במזרח סוריה

בימים האחרונים ארעו מספר תקיפות של כלי טייס בלתי מזוהים על המיליציות השיעיות הנאמנות לאיראן הפועלות במזרח סוריה.

קודם לכן דיווחו אמצעי תקשורת סורים מקומיים כי איראן הכניסה טילים בליסטיים לטווח קצר ובינוני יחד עם המשגרים שלהם , לאתרי אחסנה שבתוך המחנות הצבאיים של המיליציות הנאמנות לה הפרוסות לאורך הגבול עם עיראק.

לאחר התקיפות האחרונות טענו בתקשורת הסורית כי הושמדו מחסני טילים וכן מגדל תקשורת ליד עיר המחוז הסורית – אלבוכמאל השוכנת קילומטרים ספורים ממעברי הגבול הבלתי חוקיים האיראנים בין 2 המדינות.

אך נראה כי האיראנים לוקחים בחשבון שכל תנועת שיירות האספקה הצבאיות שלהם החוצות את שטח עיראק , בואכה מאיראן , נראים היטב באמצעי התצפית של הכוחות הזרים הפועלים בזירה ומועדים לתקיפה והשמדה, וממשיכים בשלהם , כלומר – ממשיכים להזרים ציוד צבאי מכל הסוגים בניסיון להקים קו צבאי שיוכל להגיב לעבר מטרות בכל האזור ונגד כל מי שמוגדר בעיניהם כאוייב כמו ישראל או מחנות צבא אמריקאים באזור.

نيابة عن واشنطن.. إسرائيل تضرب أذرع إيران في العراق

היום דיווחו שוב אמצעי תקשורת סורים כי המיליציות האיראניות שלחו ציוד צבאי מתקדם למזרח סוריה ,שנכנסו משטח עיראק, אתמול בערב, שבת, 16 באוקטובר. 

אתר התקשורת הסורי -"עין אל-פרת" ציטט גורמים לא מזוהים שאמרו כי משאית יונדאי אינטר מכוסה הגיעה משטח עיראק  לאחר השקיעה אתמול, שבת, למתחם של המיליציה העיראקית "הגיוס העממי" ("אלחשד אלשעבי") העיראקי, הנתמך על ידי איראן, ב"אל-סויעייה " – "السويعية" שבאזור הכפרי של מחוז דיר א-זור, תוך שהיא חוצה את הגבול דרך המעבר הבלתי חוקי הנמצא בשליטה איראנית מלאה. 

על פי המקורות, המשלוח היה בפיקוחו הישיר של מפקד מיליציית "סייד אל שוהאדה" –  "سيد الشهداء"  באזור, הנקרא "סייד אחמד".

האתר הדגיש כי המשאית היתה עמוסה בציוד צבאי, מכשירי תצפית ובקרה וחומרים מיוחדים לייצור חומרי נפץ, שהונחו בתוך ארגזי עץ סגורים, וכי יש לטפל בהם בזהירות רבה כשהרכב בתנועה ובמהלך פעולות הפריקה.

ביום שישי התקינה המיליציה השיעית אפגנית – "פטימיון" משגרי רקטות חדשים באזור החוות במדבר אל-מיאדין, שהיא נקודת הריכוז הגדולה ביותר של המיליציות האיראניות ממערב לנהר הפרת.

המיליציה המקומית "תג'מע אל-האדי" – "تجمع الهادي" הקימה גם נקודות צבאיות חדשות ליד העיירה מחכאן, הנמצאת מול העיירה ד'יבאן – ذيبان, הנמצאת בשליטת המיליציות הכורדיות קסד- "SDF" – "قسد" הנתמכות על ידי צבא ארה"ב .

أسلحة إيران المتطورة - إيران في حاجة ماسة إلى أسلحة حديثة

קרדיט לתמונות: אתרי תקשורת איראנים ורשתות חברתיות