סוריה: במתקפת פתע של דאעש נכבשו שטחים נרחבים מידי המיליציות האיראניות

גורמי ארגון "דאעש" פתחו אתמול במתקפ פתע רחבת היקף על עמדות המיליציות האיראניות במדבר רוסאפה – بادية الرصافة  – , דרומית למחוז א-רקה.

באתר החדשות הסורי הפועל במזרח המדינה – "קול הפרת" – "نداء الفرات" דיווחו כי הארגון השתלט על שטחים נרחבים באזור הבדיה (המדברי), המשתרעים על מאות קילומטרים רבועים, תוך נסיגת המיליציות האיראניות והמשטר מהאזור.

האתר ציין כי המיליציה הכורדית -"SDF" הכריזה על מצב של התגייסות כללית באזור א-רקה, וחיזקה את קווי החזית הסמוכים לאזור רוסאפה, מחשש שלוחמי הארגון יבצעו יתקפו את אזורי השליטה שלהם.

הוא ציין כי ה- "SDF" פינה את עמדותיו הצבאיות הפרוסים על מורדות הר אל-בשרי מכיוון "רטלה" –  "رطلة" , דרומית לא-רקה, והעביר את ציודו הצבאי למפקדת דיביזיה 17 חי"ר ממוכן הפרוסה באזור. 

מתקפת דאעש זו היתה הקשה ביותר מסוגה מזה מספר שנים, שבעבר תקיפות הארגון הוגבלו למארבים והטמנת מטעני צד שכונו לשיירות המשטר והמיליציות האיראניות בבאדיה (המדבר)  הסורי.

הערה ברקע הידיעה: נראה כי איכות הלוחמים של המיליציות השיעיות האיראניות הפועלים במזרח סוריה היא בינונית ומטה, וזאת עוד בלשון המעטה , כך שניתן לראות כי מתקפה מרוכזת אחת גורמת לכוחות , לא רק שלהם , אלא גם של צבא סוריה, לסגת ולפנות שטחים עצומים, אמנם ריקים מנקודות יישוב, אך חשובים לאבטחת התנועה במזרח סוריה.

איראן לא תוכל להשלים אם בריחת הכוחות מפני עוצמתו של דאעש והיא תאלץ להביא למקום כוחות איכותיים יותר כדי להחזיר את שליטתה על המרחב אחרת היא מעמידה בסכנה את כל תנועת הרכבים על הגשר היבשתי בין טהרן לביירות , בו הם מעבירים לא רק לוחמים ונשק אלא גם מערכות לחימה כבדות ואסטרטגיות שלא ניתן לקדמן בדרך אחרת.

How Isis is spreading its message online - BBC News