מבזקי חדשות ליום 17-10-21. מתעדכן

*- בתוך כמה שנים בודדות , איראן סיפקה לארגוני המיליצייות שלה ברחבי המזרח התיכון יכולות מזל"ט חסרות תקדים .

*- חיזוריו הבלתי הגיוניים של ביידן האומלל אחר המשטר הרצחני החדש בטהראן לשוב לשולחן הדיונים נועדו לכשלון כל פעם מחדש .

משלחת של דיפלומטים מהאיחוד האירופאי לאירן מודיעה באופן רשמי כי המגעים להבטחת חידוש שיחות הגרעין עם טהרן נכשלו .

*-  ד”ר רובין היה המייסד של מנהלת ההגנה בפני טילים במשרד הביטחון (מנהלת “חומה”) – " מספיק שיש לחיזבאללה 300 טילים מדוייקים כדיי לגרום חורבן שלם בישראל . כאשר נסראללה מאיים על תושבי תל אביב במלחמה הבאה שהם לא יזכו לשתות קפה בבוקר אני מאמין לו …."

הערת הפרשן הצבאי של האתר: הוא מדבר ברמה התיאורטית ולכן מביא את יוון כמקרה בוחן. זה כמובן לא הדין בישראל לה עד מעטפת של מעאכות הגנה, יכולת התקפית משוכללת וממוקדת על מערכי הטילים של חזבאללה ועוד כמה קלפים בכיס.

יש לחזבאללה רקטות מדוייקות, יש ארסנל גדול של רקטות טפשות, אף אחד לא מבטיח הגנה הרמטית ובטח שלא יהיה כאן קייטנה. יהיו הרבה הרוגים והרס בעורף אבל מכאן ועד חורבן הדרך ארוכה ורק היסטריים מפוחדים דלא מכירים את יכולות צהל מנפחים את יכולות האוייב.
גם לפני ששת הימים הייתה היסטריה בציבור מהטילים של מצרים. ראינו איך זה הסתיים.

בהשוואה למספרים של 14,000 מדוייקים שהונפצו כאן הייתי קרוב יותר להערכת אמ״ן שדיברה על עשרות. ואני מעריך שהכמות היא לא מעל 200 ועד לאלף ישראל לא תצא למלחמת מנע. היא לא מוטרדת מהכמות אלא מיכולת ייצור חרושתית. את זה מנסים למנוע ואם יידרש תהיה גם פעולה יותר אלימה. אם זה יוביל למלחמה זה כבר תלוי במצבו של נסראללה. מלחמה כוללת או מטס תקיפת מנע על הטילים לא תהיה ללא התגרות מוקדמת.

*- ג'ון האנה הוא עמית בכיר במכון היהודי לביטחון לאומי של אמריקה ויועץ לשעבר לביטחון לאומי של סגן הנשיא דיק צ'ייני.-

" כמה בכירים ישראלים ששוחחתי איתם (מבלי להזכיר את שמם ) יודעים שלחיזבאללה ישנם כבר מאות טילים מדוייקים ."

*- דיווח: סין ערכה ניסוי בטיל הייפר-סוני בעל יכולות גרעיניות – שהקיף את *כל כדור הארץ* ואז ניווט את עצמו לעבר המטרה.
המודיעין האמריקני: המום (קרדיט: עמיחי שטיין)

הערת הפרשן הצבאי : בסוף לכל מערכת נשק שהמציאו מהנדסים יש מהנדסים שימצאו לזה מערכת הגנה או יכולת סיכול. אבל יש מצבים שהפער בין היכולות מצריך זמן לדוגמא התחרות בין השריון לטיל הנ״ט. הטיל ניצח את השריון ככל שעובה והשתכלל ואז הגיע מעיל רוח…

*- שרת החוץ השוודית אן לינדה אני חושבת שהממשלה הנוכחית כן רוצה לקדם את פתרון שתי מדינות",

"הממשלה הקודמת לא רצתה שום יחסים עם ממשלת שוודיה בגלל ההכרה שלנו בפלסטין. אני לא חושבת שזו שאלה פרסונלית, אלא יותר כיצד הממשל הנוכחי בישראל מסתכל על דרכים להתיר פלונטרים".
בשנים האחרונות ביקשנו לקיים שיחות טלפון רשמיות עם ישראל. הבקשות לא נענו. אחרי שלפיד מונה לשר החוץ נפגשנו בוועידת שרי החוץ בבריסל, והסכמנו שצריך לחזור ליחסים דיפלומטיים מלאים".

*- העיתונאי הלבנוני, מוחמד סעיד- סיימתי את כל עבודתי בביירות אני מתכונן" לברוח "למקום מגוריהם של קרובי משפחתי בברזיל.

סעיד, העובד ככתב בסוכנות חדשות חוץ, אישר כי "המצב והאירועים השוטפים מצביעים על אסון ביטחוני גדול שהולך להגיע , שיכפיל את הבעיות הכלכליות במדינה. לצערי לבנון שוב נכנסת למלחמת אזרחים. "

*- פוליטיקאים לבנונים: מה שקורה בלבנון מעמיד אותה על כף המאזניים עם מלחמת אזרחים חדשה.

פוליטיקאים לבנונים מאשרים , כי מה שקרה בלבנון לפני כמה ימים , עימותים מול ארמון הצדק, והקריסות הכלכליות שקורות מדי יום מצביעים על תחילתה של מלחמת אזרחים חדשה.

*- דיווח על מטען שפגע בשיירה של הצבא הטורקי בכביש אידליב-סרמאדה, מול צומת כפריה , דיווחים על נפגעים בקרב הצבא הטורקי. לא מאומת: שני חיילים נהרגו, בנוסף ל -5 פצועים.

*- עבאס נילפורושאן, מבכירי משמרות המהפיכה מצייץ לפני מספר דקות: ״פגענו ברשתות הטרור של ישראל באיזור״.

ובשפת המקור: سرشبکه‌ های ترور اسرائیل در منطقه را زیر ضربه قرار داده‌ایم.

سرشبکه‌های اسرائیل در منطقه را زیر ضربه بردیم/ برای قضاوت درباره طالبان زود است

*- סוכנויות האו"ם מזהירות כי למעלה מתשע מתוך 10 משפחות אפגניות כבר אינן מסוגלות להשיג מזון מספיק וכי למעלה ממיליון ילדים עלולים להתמודד עם תת תזונה חריפה ואף מוות ברעב בשנה הקרובה. כמעט מחצית מילדי המדינה סובלים מתת -תזונה, בעוד שישנה סכנה גוברת של מחלות כמו חצבת ופוליו המתפשטות בכל האוכלוסייה.

התנאים היו כבר קשים לפני הנסיגה הסופית של חיילים אמריקאים והתמוטטות משטר הבובות האמריקאי בקאבול, כאשר אפגניסטן מדורגת במקום ה -169 מתוך 189 מדינות במדד ההתפתחות האנושית של האו"ם .