דיווח:הכוחות הרוסים חוזרים לתדמור הסורית תוך דחיקת האיראנים

איראן, בניסיונותיה להשתלט על כל מזרח סוריה, תוך שהיא נתקלת בהתנגדות קשה מצד כוחות דאעש הדואגים לסכל שיירות המגיעות ממערב סוריה , השתלטה על 2 שדות תעופה סורים חשובים באזור : טי-4 ותדמור.

ההשתלטות התבצעה תוך הסכמה רוסית לפינוי מלא של בסיסים אלו ומסירתם לשליטתם המלאה של איראן.

אלא שרוסיה עשתה "חישוב מסלול מחדש" בכל הנוגע לנוכחותה במזרח ומרכז סוריה והחלה להפגין נוכחות צבאית לא רק לאורך הגבול עם עיראק במזרח סוריה אלא גם החליטה לדחוק את האיראנים משדות התעופה המותקפים ללא הרף ע"י כלי טייס לא מזוהים , שלטענת הסורים  הם ישראלים.

רוסיה מבינה כי אם היא לא תדאג להוציא את האיראנים מסוריה , או לפחות לצמצם מאוד את הנוכחות הצבאית האיראנית בה , ישראל תמשיך להפר את הריבונות הסורית ולא תאפשר לסוריה להשתקם.

לכן היא החליטה לפעול.

בצעד המתואר כראשון מסוגו, הכוחות הרוסים נקטו צעדים חדשים הקשורים להגברת נוכחותם בעיר פלמירה על ידי הקמת מפקדות חדשות עבור כוחותיהם המתבססים באזור.

מרשת החדשות הסורית – "עין אל-פרת" המקומית נמסר כי המשטרה הרוסית לקחה את תחנת הכיבוי המקומית כמפקדה לכוחותיה בעיר פלמירה, הנמצאת בשליטת כוחות המשטר והאיראנים באזור הכפרי המזרחי של מחוז חומס.

הרשת ציינה כי סיור של המשטרה הצבאית הרוסית קיבל את בניין הכיבוי הישן בתוך העיר פלמירה, מכוחות ההגנה האזרחית, בצעד שנחשב לראשון מסוגו מזה שנים.

הרשת ציינה כי עיקר הכוחות הרוסים מרוכזים, כרגע, רק בשדה התעופה הצבאי שליד העיר פלמירה.

לדברי הגורם, המשטרה הרוסית תתחיל להכשיר את האתר בימים הקרובים, כנקודה צבאית, לאחר שהפקידה את משימת ההגנה המרחבית בידי כוחות גייס 5 הנתמכים על ידי הכוחות הרוסים בסוריה.    

הגורם ציין כי המהלך הרוסי הפתאומי בלבל את חישובי המיליציות האיראניות בפלמירה, שהתכוננו ,הם, לתפוס את בניין מכבי האש הישן במטרה להפוך אותו למפקדה צבאית.