שיחות ישראל-רוסיה-ארה"ב על סוריה

שגריר ישראל ברוסיה, אלכסנדר בן צבי, ציין כי ארצו הסכימה עם רוסיה וארצות הברית לקיים פגישה בין ראשי המטות לביטחון לאומי כדי לדון במצב בסוריה ובאיראן.

התאריך והמקום אמורים להיקבע לאחר משא ומתן בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש ממשלת ישראל נפתלי בנט, בסוצ'י ב -22 באוקטובר.

סוכנות הידיעות הרוסית " ספוטניק " ציטטה את שגריר ישראל באומרו: "עד כה זה רק רעיון, התאריך או המקום טרם נקבע. מצדנו, אנו מוכנים לארח משלחות, אך זה עדיין לא נקבע לא הוחלט."

קרדיט לתמונות: סוכנויות הידיעות הרוסיות

בן צבי הוסיף: "אני מקווה שראש הממשלה שלנו יגיע עכשיו ואחר כך יוכל לקבל את ההחלטה. בשלב זה יש רק הסכמה והבנה שהפגישה הזו תתקיים, אבל מתי בדיוק – זה עדיין לא הוסכם. נושאי הדיון יכללו את סוריה, איראן ונושאים אחרים מאזור המזרח התיכון.

שר החוץ הישראלי יאיר לפיד אמר לאותה סוכנות כי ישראל, רוסיה וארצות הברית בוחנות את האפשרות לחדש התייעצויות משולשות ברמות ראשי המטות לביטחון לאומי, והפגישה הבאה עשויה להתקיים באוקטובר.

מוקדם יותר הודיע ​​יועץ ראש ממשלת ישראל כי בנט ייסע לסוצ'י ב -22 באוקטובר, לביקור רשמי בהזמנתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

לפני מספר ימים ציפה הכתב הרוסי איגור סובוטין, במאמר שפרסם ב"נזביסימאיה גזטה ", שראש ממשלת ישראל נפתלי בנט במוסקבה יתמקד בעיקר בנושאים אזוריים, שכן הישראלים מודאגים מכוונתם של  שש המדינות (רוסיה, ארצות הברית, סין, גרמניה, צרפת ובריטניה).) לחזור לרעיון של שיקום "הסכם הגרעין" עם איראן.

הכתב הוסיף, כי יש סוריה היא סוגיה נפרדת, שם חיל האוויר הישראלי ממשיך להפציץ אתרים צבאיים של מיליציות פרו-איראניות הנלחמות לצד דמשק.

השליח המיוחד של משרד החוץ האמריקאי לשעבר בנושא המעבר הפוליטי בסוריה, פרדריק הוף, אמר ל"נזביסימאיה גזטה " : " אני חושב  שההבנה הרוסית-ישראלית לגבי סוריה יישאר כפי שהוא גם בתקופה שאחרי נתניהו ".

הוף הוסיף, "ישראל, באישור שבשתיקה מצד הקרמלין, תמשיך לפגוע באתרי צבא בסוריה שם ישנן מטרות הקשורות לאיראן ו (חיזבאללה) שהיא רואה בה איום. ישראל נמנעת ככל האפשר ממטרות הקשורותלצבא סוריה.

לא תהיינה בעיות "אלא אם נמצא אתרים איראנים וסורים במקום משותף במהלך ההפצצה הישראלית", אומר הדיפלומט לשעבר.