חוסל מדחאת צאלח המכונה "סמיר קאנטור 2" באזור קונייטרה

אמצעי תקשורת סורים דיווח באופן לאקוני כי ישראל עומדת מאחורי חיסולו של מדחת צאלח – مدحت الصالح שהיה אסיר בישראל ושוחרר ועבר לגור באזור קונייטרה שבגולן הסורי. לדבריהם החיסול התבצע באזור עין אלתינה – عين التينة הסמוכה לגבול ישראל – מול מג'דל אלשמס.

תמונה

המקורות לא פרטו באיזה אמצעים חוסל האיש אך גורמים "יודעי דבר" יודעים לספר כי הוא נורה על ידי אלמונים בפתח ביתו .

גורמי תקשורת סורים טענו עוד כי האיש היה מקורב לנשיא אסד .

ישראל לא הגיבה להאשמות אלו.

ברשתות החברתיות יש הטוענים כי האיש חוסל למעשה ע"י המשטר הסורי מסיבותיו הוא . אולי חשדו בו כסוכן כפול או שחינו סר בעיני ראשי המשטר.

כמו כן צויין כי הוא היה מעורב, עד מעל צווארו, בתכנון והוצאה לפועל של ניסיונות פיגוע באזור הגבול עם ישראל , מעין גרסא חדשה של "סמיר קאנטור " שגם הוא חוסל ליד גבול ישראל מאחר והיה מעורב ישירות בניסיונות פיגוע בישראל.

תמונה

תמונה

ערוץ הטלגרם אינטליטיימס מוסיף את הפרטים הבאים: סוריה: ישראל חיסלה את מדחת סאלח, סורי ממוצא דרוזי שלווה את הפעילויות מחזית הגולן והחזיק בתיק פלסטין ועמד בראש שורה של ניסיונות גיוס של פעילים עבור מחלקת פלסטין במודיעין הסורי .

אז מי הם אנשי מחלקת "פרע פלסטין" ?
הבסיס הראשי של המחלקה יושב בדמשק ובסיסי ההפעלה מול רמת הגולן מצויים בחד'ר, בסאסא ועד לאחרונה גם בקוניטרה.

בעיצומה של מלחמת האזרחים ניסו חוקרי המודיעין של "פרע פלסטין" ומדחת סאלח בינהם, לדלות פרטים מתושבי מג'דל שמס, אודות הגדר החדשה המפרידה בין ישראל לסוריה, פרטים אודות הסיורים של החיילים על גדר המערכת, וכן מידע בנוגע למקומן של עמדות צבאיות.

תמונה

תמונה

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות