המטרה שהושמדה: בסיס איראני חדיש בו אוחסנו טילים בליסטיים לטווח בינוני

ביום שישי לפנות בוקר, בשבוע שעבר, תקפו כלי טייס בלתי מזוהים אתר של המיליציות האיראניות השיעיות ליד גבול סוריה עיראק.

תקיפה זאת היתה הראשונה מתוך כמה תקיפות שבוצעו כאזור על מתקנים צבאיים שבנו המיליציות האיראניות בשטח סוריה לא הרחק ממעברי הגבול הלא חוקיים שפתחו לעצמם ובו הם מעבירים כוחות , כלי נשק, תחמושת ואף טילים בליסטיים למרחקים של מאות קילומטרים.

הדיווחים התקשורתיים הראשוניים דברו כי בתקיפה זאת הושמדו מחסני נשק ותחמושת של האיראנים עליהם שומרים המיליציות שהובאו מעיראק וכי לא נגרמו אבדות בנפש .

רק כעבור מספר ימים נודע, באמצעות רשתות חברתיות שחבריהם נמצאים במזרח סוריה , מה בדיוק היתה המטרה המרכזית נשוא תקיפה זאת.

כתב אתר החדשות הסורי "נהר מדיה" מסר כי אתר של המיליציות האיראניות, באזור המדברי הסמוך לעיר אלבוקמאל, ממזרח לדיר א-זור, הופצץ בתקיפה אווירית ממטוס קרב לא ידוע, וכי נגרם נזק לרכוש בלבד וכמו כן כמה מנהרות נהרסו.
הכתב הוסיף כי מטוסי קרב לא מזוהים ביצעו את התקיפה בדיוק בשעה עשר בערב יום שישי, כשהמטרה היא בסיס חדש של המיליציות האיראניות באזור "אל-זינאר" – “الزنار” , באזור המדברי של העיירה אל-הרי –  الهري שבאזור הכפרי של עיר המחוז אל-בוקמאל (שני קילומטרים מקו הגבול עם עיראק).
הכתב הצביע על כך שהשטח המותקף הוא אזור הנמצא תחת רמת אבטחה הגבוהה ביותר יחסית למקומות אחרים באותו אזור, וכי אסור לאף אחד להיכנס אליו או להתקרב אליו כולל לאלמנטים מצבא סוריה עצמו. ידוע זה מכבר, כי האיראנים לא סומכים על חיילי צבא סוריה ,ולא משנה מה היא דרגתם , והם אפילו חושדים כי חשיפת מהות המתקנים החדשים שהם בנו באזור היא עבודה ישירה של אותם אלמנטים מצבא סוריה.
הכתב הסביר כי באזור נבנו אך לאחרונה בניינים ונחפרו תעלות, ובארות מים, בפיקוח מלא של אנשי  "משמרות המהפכה האיראנים".

יש לציין כי קודם לכן דיווחו מקורות באותו אזור כי המיליציות השיעיות העבירו בתקופה האחרונה לאזור זה טילים בליסטיים לטווח בינוני ,כולל המשגרים שלהם , שהגיעו בדרך היבשה מאיראן תוך שהם חוצים את שטח עיראק תחת אבטחת המיליציות של אלחשד אלשעבי , הפועל תחת צבא עיראק, אך מקבל את פקודותיו ישירות ממשמרות המהפכה האיראנים. אותם מקורות גם מסרו כי משלוחי הטילים הוכנסו מיד עם הגיעם לאזור למחסנים תת קרקעיים שנבנו בעוד מועד.

מומחים העריכו כי הטילים הבליסטיים לטווח בינוני , כ-700 ק"מ , נועדו לפגוע במטרות אמריקאיות ברחבי עיראק או במטרות בשטח ישראל אם וכאשר יחליטו האיראנים להגיב על המתקפות הישראליות הבלתי פוסקות על מתקניהם ואנשיהם.

גורמים איראנים וסורים באזור חלוקים בדעתם בקשר לזהות הגוף העומד מאחורי תקיפות אלו . יש הטוענים כי כוחות הקואליציה הבין לאומית בהובלת ארה"ב עומדת מאחורי מתקפה זאת בעוד שיש הטוענים כי מטוסי קרב ישראלים בטסו באזור אלתנף , בדרום מזרח סוריה ,במפגש הגבולות עם עיראק וירדן , ומשם שגרו טילי שיוט מונחים לעבר המטרות והשמידו אותם.

קרדיט לתמונות: חיל האוויר האמריקאי ורשתות חברתיות