מציאות שגרת חייהם הבלתי נסבלת של תושבי איראן – עדותו של תושב מקומי

מציאות שגרת חייהם הבלתי נסבלת של תושבי איראן ולא כפי שהמערב חושב שהוא מכיר או ומציג – כך טוען בלוגר איראני לאתר החדשות האמריקאי "הוול סטריט ג'ורנל".

שמי חוסיין רונאגי, אני בלוגר ופעיל חופש באינטרנט מאיראן, ויש לי מסר ממיליוני איראנים נואשים להשמיע לכם – התקשורת המערבית נכשלת בתפקידה לגבי העם באיראן.

היו חמש הפגנות ברחבי המדינה נגד המשטר במדינה שלנו בארבע השנים האחרונות. הממשלה שלנו שחטה את המפגינים ועינתה אסירים פוליטיים במטרה לדכא אותם. אבל רוב האנשים במערב, אפילו אלה שמחשיבים את עצמם מודעים לנעשה באיראן, לא מכירים את המציאות הזו בגלל שהכיסוי התקשורתי במערב כל הזמן מעלים עין מהמציאות או מכחיש אותה .

בשבילנו, זה כאילו יש שתי איראן: זו שאנו חיים בה וזו שאתם קוראים עליה. האיראן שלכם מוגדרת על ידי מו"מ קטנוני בנושא הגרעין. שלנו גרועה בהרבה. זו מדינת משטרה דתית בה אנו חיים בפחד, עם קווים אדומים ללא סוף שכמעט אף אדם לא מעז לחצות. זו מדינה של דיכוי, צנזורה ואלימות. אני יודע – הייתי בבתי הכלא שש שנים.

באיראן, לחשוב עשוי להיחשב כפשע. משרד התרבות וההכוונה האיסלאמית אוכף זאת על ידי סגירת מגזינים וקריעת עמודים מתוך ספרים. ספרי הלימוד שמלמדים מתוכם בבתי הספר שלנו רוויים שנאה, כמו גזענות נגד הדת הבהאית וקידום טרור. העיתונים שלנו מדפיסים שקרים לגבי הפופולריות של השלטון, ההיסטוריה של המדינה וההפגנות נגד הממשלה. רק עיתונים שאישרו מנגנוני המודיעין של המדינה מקבלים רשות לצאת לאור.

איבדנו חברים שנלחמו על החירות בגלל המשטר הזה. היינו בבתי הכלא של המשטר וראינו את תאי העינויים מבפנים. אפילו כתיבת הכתבה הזו עלולה להחזיר אותי לשם. אבל אם זה המחיר של מתן קול למי שקולם נשלל מהם, זה יהיה שווה את זה.

Iran's massive protests, explained in 4 minutes - YouTube

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב