תקיפה אווירית נוספת של כלי טייס לא מזוהים על מטרות איראניות בסוריה

מקור צבאי סורי דיווח כי "בשעה 23:34 בערך, 13.10.2021, האויב הישראלי ביצע תוקפנות אווירית מכיוון אזור אל-תנף שבדרום מזרח סוריה לעבר אזור פלמירה (תדמור), כשהוא מכוון לאנטנת תקשורת המרכזית של האזור וכן לעבר כמה נקודות מסביבו, מה שהוביל לנזקים כבדים.

המצפה הסורי דיווח כי התקיפה הישראלית התמקדה על אתרים של המיליציות האיראניות, כולל מרכז אימונים גדול להכשרת מפעילי כלי טייס לא מאויישים שבשדה התעופה הצבאי הסורי הנמצא בשליטת האיראנים – טי 4 .

יש לציין כי מרכז ההכשרה לכטב"מים ב- טי 4 הותקף אך לפני כמה ימים .

תמונה

להלן דיווחים שוטפים מהשטח : 

*- על פי הדיווחים הותקף שדה התעופה הצבאי T4 במחוז חומס, בו היום נחתו 3 מטוסים אירנים ופרקו מטענים.

*-הסורים מדווחים שהתקיפה דומה לתקיפות הקודמות, מאיזור אל-טנף הנמצא במשולש הגבולות של סוריה ירדן ועיראק. מדובר על תקיפה שניה השבוע אותה מייחסים בסוריה לישראל.

*-כתב SANA בחומס: הגנות אוויריות מתמודדות עם מטרות עוינות מדרום לפלמירה, שמקורן הוא אזור אל-תנף.

תמונה

*- חשיבות שדה התעופה T-4

שדה התעופה אל-טיאס, המכונה גם בסיס האוויר הצבאי אל-טיאס, או נמל התעופה הצבאי אל-טיאס, ממוקם ליד הכפר אל-טיאס, כ -60 קילומטרים מזרחית לפלמירה שבמחוז חומס שבסוריה. שדה התעופה כולל 54 האנגרים, מסלול ראשי ושני מסלולים משניים, כל אחד באורך של כ -3 ק"מ. הוא נחשב לשדה התעופה הצבאי הגדול ביותר בסוריה, ואחריו נמל התעופה דמייר, הממוקם ליד העיר דמייר.

שדה התעופה מכיל סוגים שונים של מטוסים, חלקם מודרניים, כגון "Mig-29", "Mig-27" ו- "Sukhoi-35", והוא מכיל גם כמה טייסות של מטוסים לפי סוגם. הטייסת הראשונה והחמישית הן מטוסי מיג 25, השנייה מטוסי Su-22, וטייסת Su-24 נוספת. הוא מכיל גם טייסת מילואים של 24 מטוסים, המוכנה בכל רגע לטיסה מיידית ממסלול המילואים של המסלול הראשי.

בתוך שדה התעופה יש הגנות אוויריות, מכ"מים בתדר קצר המותקנים על מכוניות וכ -136 כלי רכב צבאיים, כולל טנקים מסוג T-82.

לשדה התעופה חשיבות אסטרטגית בשל קרבתו לעיראק. לאחר המהפכה הסורית בשנת 2011, המשטר הסורי ובעלת בריתו האיראנית השתמשו בנמל התעופה הזה כדי לפתוח בהתקפות הצבאיות שלהם נגד האופוזיציה הסורית החמושה באזורים שונים בסוריה. כמה מקורות מצביעים על כך שהאיראנים משתמשים בחלקים משדה התעופה כבסיס צבאי למל"טים.

*- סוכנות הידיעות הסורית –  "סאנה": חייל נהרג, שלושה נוספים נפצעו וכמה מבנים ניזוקו קשות בתקיפה הערב. 

*- איראן אינסיידר – (עבדאללה עומר) : ביום רביעי בערב הפציצו מטוסי קרב ישראלים אתרים צבאיים של המיליציה האיראנית מדרום לפלמירה, באזור הכפרי המזרחי של חומס.

גורמים אישרו כי מטוסי התקיפה נכנסו מהמרחב האווירי הירדני לאזור אל-טנף, וירו לעבר דרום פלמירה. 

סוכנות הידיעות של המשטר הסורי, SANA, ציטטה גורם צבאי שאמר: "בסביבות 23.34 בערב 13/10/2021 ביצע האויב הישראלי תקיפה אווירית מכיוון אזור אל-טנף לעבר אזור פלמירה, כשהוא מכוון למגדל התקשורת וכמה נקודות סביבו, שהובילו למותו של חייל אחד ולפציעת שלושה נוספים וכן נגרם נזק לרכוש ". 

גורמים מקומיים אמרו כי התקיפות האוויריות הישראליות כיוונו לאתרי המיליציה האיראנים בסביבת פלמירה, ממזרח לחומס.

ב- 8 באוקטובר, סוכנות הידיעות SANA מסרה כי ההגנה האווירית התעמתה עם מטרות עוינות בשמי מחוז חומס.

אתרי המיליציה האיראנים בסוריה נתונים לתקיפות אוויריות ישראליות מדי שבוע, וטהראן שותקת על האבדות שהיא סופגת כתוצאה מההפצצות האוויריות.