סוריה: קצין בכיר מעריך כי חטיבה 8 הנמצאת בדרעא תפורק בקרוב

מפקד בכיר בחטיבה 8 מגייס 5 הנתמכת על ידי רוסיה אמר כי כל האינדיקציות מצביעות לכיוון פירוק החטיבה הפועלת במחוז דרעא בדרום סוריה, במיוחד לאחר שתהליך הסולחה שייזמו הרוסים יושלם.
המפקד, שהעדיף שלא לחשוף את שמו, הסביר השבוע כי המשטר דחה את קיומה של חטיבה 8, ורואה בה, בשלוש השנים האחרונות, "מכשול גדול" ליישום הפרויקטים שלו בדרעא , וביקש מבעלת בריתו הרוסים לסיים את הנושא.

הוא הוסיף כי המשטר דוחה קיומם של יחידות צבאיות שלא תחת פיקודו הישיר, ומציע אפשרות להעביר את כפיפות החטיבה למפקדי אגף המודיעין הצבאי, במיוחד מאחר שכל הנושאים שטופלו על ידי חטיבה 8 הועברו לטיפול אגף המודיעין, או לשקול אפשרות למזג את החטיבה לתוך צבא המשטר.
מפקד חטיבה 8 ציין כי "הדברים עדיין אינם ברורים לחלוטין", כך לפי דיווח של ארגון הגג של המורדים בדרום סוריה – "מג'מועת איחראר חוראן ".

המשטרה הצבאית הרוסית נפגשה היום עם מפקדי חטיבה 8 , ודרשה מהם למסור את נשק של המיליציות המזוהות עם החטיבה בעיירות צידון, אל-ניימה וקחיל, למפקדת החטיבה בבוסרה א-שאם.

המפקד הציע כי ביצוע תהליך הסולחה עשה גם באזור הכפרי המזרחי של מחוז דרעא ואחר יעבור למחוז א-סוויידה השכן, וגם שם יבוצעו אותם צעדים "בחסות בינלאומית".

לפני כשבוע דווח כי מפקד חטיבה 8 יצא לירדן לשיחות חשאיות שתוכנן לא נודע עד כה, צעד שהיה לצנינין בעיני משטר אסד.

سوريا.. قيادي يتوقع حل "اللواء الثامن" في درعا قريبًا

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות