לקראת שיחות בנט-פוטין: מצפים להמשך ההבנה הרוסית-ישראלית לגבי סוריה

הכתב הרוסי איגור סובוטין כתב מאמר באתר "נזביסימאיה גזטה " על הקושי בבחירה של מוסקבה בין תמיכה באסד לבין שתיקה על התקיפות הישראליות על אתרים בסוריה.

בכתבה נאמר, "ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט אמור לבקר במוסקבה החודש. פרסומים בעברית מאשרים כי שיחותיו עם הנשיא ולדימיר פוטין אמורות להתקיים ב -22 באוקטובר".

לדברי הכתב, השיחות יתמקדו בעיקר בנושאים אזוריים, שכן הישראלים מודאגים מכוונתם של השישייה הבינלאומית (רוסיה, ארצות הברית, סין, גרמניה, צרפת ובריטניה הגדולה) לחזור ל-"הסכם הגרעין" המקורי עם האיראנים.

סוגיה נפרדת היא סוריה, שבה ממשיכים מטוסי קרב ישראליים לתקוף אתרי מיליציות פרו-איראניות הנלחמות לצד דמשק.

השליח המיוחד של משרד החוץ האמריקאי לשעבר ,בנושא תקופת המעבר הפוליטית בסוריה, פרדריק הוף, אמר ל"נזביסימאיה גזטה " כי " אני חושב שההבנה הרוסית-ישראלית לגבי סוריה תישאר כפי שהיתה בתקופת המעבר בזמנו של נתניהו ".

הוף הוסיף, "ישראל, בהסכמה שבשתיקה של הקרמלין, תמשיך לפגוע באתרי צבא בסוריה שם נמצאים מטרות הקשורות לאיראן וחיזבאללה שהיא רואה בהם איום. ישראל נמנעת, ככל האפשר, מלתקוף יעדים הקשורים בלעדית למשטר אסד. לא יכולות להתעורר בעיות "אלא אם תמצא אתרים איראנים וסורים במקום אחד במהלך ההפצצה הישראלית", אומר הדיפלומט לשעבר.

בנוגע לסיכון להימצאותם של חיילים רוסים באזור התקיפה, אמר: "כמובן שזהו נושא רגיש. רוסיה ואיראן שותפות לשמירה על המשטר הלא פופולרי, אך גם הקרמלין מודע היטב שלאיראן ולחיזבאללה יש סדר יום משלהם, הנוגע לישראל. "זה הרבה מעבר לשמירה על הסדר". האנליסט הגיע למסקנה כי רוסיה מודעת, יחד עם זאת, כי המדינה היהודית לא תשתוק לגבי מה שמאיים על ביטחונה.

האזורים שבשליטת המשטר נתונים לתקיפות ישראליות, המכוונים נגד עמדות כוחותיו ובסיסי הצבא האיראני.

סוכנות הידיעות הרשמית הסורית (SANA) מסרה בשבת האחרונה כי תקיפה אווירית בוצעה על ידי מטוסים ישראליים מכיוון האזור הצבאי – אל-תנף, ששגרו טילים לעבר שדה התעופה הצבאי T-4 הסורי הנמצא בשליטה איראנית מלאה באזור המרכז.

הסוכנות דיווחה גם ביום שישי, 8 בספטמבר, כי בוצעה הפצצה  סמוך לשעה 21:30, שגרמה לפציעה של שישה חיילים ולהרס כבד באזורים המותקפים.

Russian President Vladimir Putin's Phone, This Is What Israeli Prime Minister Naftali Bennett Discussed

 

קרדיט לתמונה:(Wikimedia Commons/World Economic Forum/Remy Steinegger)