עיתון בריטי: ארה"ב מפגרת מאחורי סין בקרב על הבינה המלאכותית

ה-"פייננשל טיימס " הבריטי פרסם דו"ח של קטרינה מנסון ששופך אור על הקרב המשתולל בתחום ה-" הבינה המלאכותית " בין ארה"ב לסין.

הדו"ח עוסק בהצהרותיו של ניקולס צ'ילאן, ראש תחום התוכנה במשרד ההגנה האמריקני, שהתפטר לפני כשבוע, "במחאה על קצב השינוי הטכנולוגי האיטי בצבא האמריקאי, ומכיוון שאינו יכול לראות איך סין עולה על אמריקה (בתחום) ", הוא אומר.

ראש תחום התוכנה לשעבר בפנטגון אמר, בהופעתו הראשונה בתקשורת מאז התפטרותו, כי עזב את תפקידו מכיוון שסין כבר ניצחה בפועל במלחמה על הטכנולוגיה שתבטיח דומיננטיות עולמית, בהתחשב בכך שחלק מהמערכות שאומצה על ידי ממשלת ארה"ב מתאימות רק "לילדים בגיל הגן".

ניקולס צ'יילן, בן 37, אמר ל"פייננשל טיימס " כי יש " סיבה טובה לכעוס " על הכישלון האמריקאי להתמודד עם איום הסייבר הסיני, שהוא גם מסכן את עתיד ילדיו.

הוא הוסיף, "לא תהיה לנו הזדמנות להתחרות עם סין בתוך 15 עד 20 שנה. כרגע העניין סגור. ולדעתי זה כבר נגמר בפועל ".

הבכיר לשעבר מהפנטגון ציין כי סין תשלוט על עתיד העולם בעצם שליטתה על כל דבר, החל בדעת הקהל ועד גיאו -פוליטיקה.

צ'ילאן טען שארצות הברית, בדומה לבייג'ינג, הייתה צריכה להעדיף בינה מלאכותית, למידת מכונה ויכולות סייבר על פני הוצאות צבאיות מסורתיות כמו בניית מטוסי קרב חדשים.

האיש תקף גם את גוגל על ​​כך שאינה מקדמת בינה מלאכותית מול משרד ההגנה האמריקאי, בעוד שחברות סיניות מחויבות לעבוד מול הרשויות בבייג'ין.

סקר חדש מראה שכ -9 מתוך 10 אמריקאים מודאגים לפחות במידה מסוימת מהפריצה (למחשבים בארה"ב), בעוד ששני שלישים אומרים שהם מודאגים מאוד.

סקר שנערך על ידי מכון פירסון וסוכנות – Associated Press הראה כי כמעט שלושה רבעים מתוכם חושבים שממשלות סין ורוסיה מהווים איום על ממשלת ארה"ב בתחום אבטחת הסייבר. 

 

البداية باختراق خوارزميات سيارة تسلا.. هل يشهد العالم حربا عالمية للذكاء  الاصطناعي؟ | تكنولوجيا | الجزيرة نت

קרדיט לתמונה: אלג'זירה