קרן המטבע הבינלאומית מזהירה מפני משבר פיננסי עולמי חדש

קרן המטבע הבינלאומית הזהירה כי "תמיכת החירום הניתנת על ידי בנקים מרכזיים ומשרדי האוצר" במהלך מגיפת הקורונה הותירה את העולם פגיע למשבר פיננסי נוסף.

בדוח היציבות הפיננסית העולמית (GFSR) החצי שנתית, אמרה קרן המטבע הבינלאומית כי קובעי המדיניות נתקלו בקשיים באיזון בין המשך תמיכה בפעילות הכלכלית לבין מניעת סיכונים ליציבות הפיננסית בטווח הבינוני.

עם מחירי מניות "מוגזמים" ועליית מחירי הדירות במהירות במדינות רבות, הקרן הצביעה על כך שהמשקיעים הופכים מודאגים יותר ויותר מהתחזית הכלכלית, על רקע עלייה במספר הדבקות בוירוס הקורונה וגידול ב"אי הוודאות" לגבי עוצמת ההתאוששות, במיוחד במדינות ושווקים מתפתחים.

הדו"ח, שפורסם על ידי העיתון הבריטי " הגארדיאן ", הזהיר מפני עלייה בסיכון הפיננסי וחולשה במגזר המוסדות הפיננסיים החוץ בנקאיים, מה שעשוי להצביע על הידרדרות ב"יסודות היציבות הפיננסית הבסיסית ".

הקרן הבהירה כי אם לא יטופלו סיכונים אלה, הם עלולים להתפתח לבעיות גדולות, לסכן את הצמיחה לטווח הבינוני ולאיים על המערכת הפיננסית העולמית.

קרן המטבע הבינלאומית מאשרת כי "ההתאוששות של הכלכלה העולמית עדיין נמשכת, אך עם מומנטום חלש יותר, כאשר רמת אי הוודאות עולה. נראה כי הסדקים שנגרמו מנגיף הקורונה יימשכו לתקופה ארוכה יותר".

הכלכלה העולמית צפויה להשיג צמיחה של 5.9 אחוזים בשנת 2021 ו -4.9 אחוזים בשנת 2022, וחוסר הוודאות לגבי ההתגברות על המגיפה גדל, כתוצאה מהתפשטות מוטציית הדלתא, והסיכונים להופעתן של מוטאציות חדשות, על פי הקרן.

صندوق النقد الدولي - ويكيبيديا

קרדיט לתמונה: ויקיפדיה וערבי פוסט