האופוזיציה האיראנית חושפת 8 אתרים של משמרות המהפכה לייצור מל"טים

המועצה הלאומית להתנגדות איראן (NCRI) חשפה את קיומם של שמונה מרכזי ייצור מל"טים באיראן, והדגישו כי משמרות המהפכה שלחו בנפרד חלקים מהמל"טים לקבוצות הפרוקסי שלה כולל בעיראק, סוריה ותימן, שם הם נאספים.

אלירזה ג'פרזדה, סגן מנהל המועצה הלאומית להתנגדות איראן בוושינגטון, ציין כי מטרת משמרות המהפכה היא לערער את יציבות הביטחון והיציבות של האזור וליצור כאוס, וקוראת להפעיל לחץ עולמי גדול יותר על משטר המולות .  " סנקציות כשלעצמן לא יפתרו את כל הבעיה הזו, אלא סנקציות עכלי שגורם למשטר המולות לשלם את המחיר ".

אתרים סודיים

ג'פרזאדה אישר כי התוכנית כוללת שמונה אתרי ייצור והרכבה ברחבי איראן המייבאים חלקי חילוף וחומרים ממדינות זרות, וציין כי המל"טים שימשו לתקיפת מטרות רבות באזורי עימות כמו סוריה ועיראק, כמו גם מטרות בלבנון ובסעודיה.

הוא הוסיף: "טהראן מספקת למיליציה החות'ית בתימן כטב"מים, שהם הנשק העיקרי  המשמש במסע הטרור שלה נגד מטרות בסעודיה", וכי הם מרכזים  אותם בתימן.

ג'פרזאדה אמר כי תוכנית המל"טים של איראן ,הנאמד במיליארדי דולרים, היא "הנשק העיקרי של המערכת להפצת טרור" והיא מנוהלת על ידי כוח קודס של משמרות המהפכה.

הוא המשיך, "איראן מרחיבה את הטרור שלה ומערערת את המאמצים באזור, בנוסף לדיכוי העם באיראן, יש להטיל על איראן את האחריות ולהכריח אותה לשלם את המחיר. עלינו לראות את הפתרון לתקיפות שלהם בהגברת הלחץ על המשטר האיראני.

" . זה בא כתוצאה ישירה של משא ומתן" חסר תועלת "עם מדינות המערב על הסרת הסנקציות, שבמהלכו טהראן חיזקה והרחיבה את תוכנית המל"טים שלה:" אם יורשה למשטר לבצע פעולה רחבה כמו זו שחשפנו היום ללא השלכות, המשמעות היא שאנחנו מעודדים אותם והם יעשו יותר, והם חייבים לתת דין וחשבון.

ג'פרזאדה חשף תמונות לוויין מפורטות של אתרי ייצור מל"טים, כמו גם גרפים ותרשימים, שלדבריו חושפים את המורכבות ו"פרטים חדשים מדאיגים "של תוכנית הטרור של איראן, שכן המידע נאסף בתוך איראן עבור המועצה הלאומית להתנגדות איראן.

להפיץ טרור

דובר האופוזיציה האיראנית, פונה פתאחי, אמרה בראיון ל"אוריינט נט "כי מזל"טים מתוצרת איראן הם הסיבה המרכזית למשבר וחוסר הביטחון במזרח התיכון, המופקים ומופצים על חשבון העם האיראני במחיר גבוה, וכי מל"טים אלה מסכנים את השלום והיציבות העולמית.

פתאחי המשיך, "המשטר האיראני כבר הגביר את מאמציו, כספו ומשאביו בתוכנית המל"טים על מנת לערער את היציבות באזור, ומיליארדי דולרים הוצאו על מל"טים וטילים בליסטיים, וכיום בהנהגתו של נשיא המשטר האיראני החדש, אברהים ראיסי, תוכנית זו תזכה לחשיבות רבה יותר ותנופה רבה יותר, ותישאר השאלה החשובה ביותר שהקהילה הבינלאומית חייבת לענות עליה היא מה לעשות?

פתאחי מאמין שהגילוי האחרון הוא מסמר חדש בארונו של המשטר האיראני, ועוד מעבדות יחשפו על ידי הקהילה הבינלאומית.

פתחי ציין כי "המשטר האיראני חושב רק על הפצת נשק להשמדה המונית, דיכוי, עינויים והוצאה להורג, שכן המשטר הדתי הבלתי אנושי ממשיך את חייו המבישים על ידי ייצוא טרור והסתה למלחמה ולדיכוי בביתו, בעוד העם האיראני סובל מעוני, מחירים גבוהים ושפיכת כספים לתוך משברים באזור.

במהלך שני העשורים האחרונים חשפה NCRI עשרות ,כמה שהיא מתארת, ​​כאתרים מרכזיים המהווים חלק מתוכנית הנשק הגרעיני של טהראן, תוכנית הטילים ורשת הטרור ההולכת וגדלה באזור.

NCRI חשפה בעבר את אתר הגרעין הסודי Natanz בשנת 2002 .

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות