יותר מזל"ט משכל: איראן הכשירה מאות שיעים בהטסת מל"טים חמושים בלבנון

גורמי ביטחון עיראקיים חשפו – כי כ -250 לוחמי מיליציות שיעיות הנמצאות תחת חסותם של משמרות המהפכה האיראנים נסעו ללבנון למשך מספר חודשים בשנת 2020, שם המתינו להם "יועצים צבאיים" משורות משמרות המהפכה וכן מומחים בתחום מארגון החיזבאללה בלבנון והעבירו אותם סדרת אימונים במקצועות צבאיים שונים . ביו יתר הנושאים שהם עברו השתלמות היו : הטסת רחפנים, ירי רקטות,שיגור מל"טים חמושים בפצצות.

מל"טים - עמוד 6 - גלובס

אחת הדרישות האיראניות מהמיליצות שאנשיהן עברו השתלמויות שכאלה היה לפרסם את ההתקפות שלהם בעזרת מל"טים חמושים ברשתות החברתיות .

ככל הנראה הדרישה באה כדי להרחיק את האיראנים מאחריות ישירה לכל פגיעה בצד שלישי שירצה לגבות מחיר ישירות מהם.

בעוד שידוע כי לחיזבאללה בלבנון יכולות מל"טים כבר כמה שנים, איראן החלה לאחרונה להכשיר את לוחמיה בסוריה בהפעלת מל"טים. בתחילת אוקטובר דיווח הארגון הסורי למען זכויות האדם כי משמרות המהפכה (IRGC) החלו בקורסי הכשרה מעשיים למיליציות מקומיות בסוריה .

הכשרת מאות הלוחמים השיעים בלבנון נעשה בעיקר מחשש שכוחות הקואליציה,או לחילופין ישראל , ינסו לפגוע בכל מערך ההדרכה בנושא , לוחמים וציוד, אם הם היו מתבצעים בסוריה.

לבנון נחשבת בעיני האיראנים,במידה רבה של צדק, כמדינת מקצט מפני תקיפות ישראליות החוששת מצדה כי החיזבאללה יגיב קשות אם יותקפו מתקניו בלבנון . בשלב זה ישראל שומרת על כללי המשחק אך לא לעולם חוסן.

בשבוע האחרון,על פי מקורות זרים , תקפה ישראל מרכז הדרכה, הגדול ביותר של האיראנים בסוריה, וכן מחסנים שבהן אוחסנו מל"טי התקיפה בשדה התעופה הצבאי הסורי טי-4 שהאיראנים השתלטו עליו ועושים בו ככל העולה על רוחם.

 

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב  קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות