בחריין: החתונה היהודית הראשונה מזה יותר מ -50 שנה

לראשונה מזה יותר מחצי מאה, בחריין הייתה עדה לנישואיהם של זוג יהודי, בצעד שתואר באתר " Times of Israel " כ"אבן דרך " לקהילה היהודית במדינת המפרץ, אשר קשרה יחסים דיפלומטיים עם ישראל בשנת 2020.

בחריין והאמירויות, שלא לחמו מעולם נגד ישראל, חתמו על שני הסכמים לנירמול היחסים עם ישראל ב -15 בספטמבר 2020, לפני סודן ומרוקו שהלכו בעקבותיהן.

טקס החתונה נערך במלון ריץ-קרלטון במנאמה שעבר הכשרה בעזרת האיגוד האורתודוקסי, והחתן הוא בנו של הודא ננו, שגריר בחריין בארה"ב לשעבר וחבר בקהילה היהודית. בבחריין.

"זו הייתה חתונה ענקית, וזה מה שכל אמא רוצה", אמרה נונו, באמצעות חשבון הטוויטר שלה.

איברהים דאוד ננו, ראש הקהילה היהודית בבחריין, אמר כי "חתונה זו הייתה רגע חשוב עבור משפחתנו, והקהילה היהודית בבחריין ובאזור". 

"האווירה הייתה מלאת שמחה כשעמדנו סביב החופה המסמלת את הבית החדש", הוסיף.

חשבון הטוויטר הרשמי של ישראל בערבית הגיב גם הוא בציוץ בטוויטר ואמר: "אחד מפירות השלום בין ישראל לבחריין! חיים יהודיים עשירים עם החתונה היהודית הראשונה בממלכה מזה 52 שנים (..)".

על פי האתר, מנהיגי הקהילה היהודית קיבלו את החתונה בברכה כסימן להופעתם מחדש של יהודים בבחריין, וקיוו שיותר צעירים יגדלו בה משפחות.

למרות שאוכלוסייתה אינה עולה על 1.5 מיליון, בבחריין יש קהילה יהודית שחיה במפרץ הקטן כבר 140 שנה.

קבוצה של יהודי עיראק הגיעה לבחריין בסוף המאה התשע עשרה בחיפוש אחר אפשרויות עבודה, ולמרות שהיו חסרי השכלה, הם קיבלו משרות בתעשיית הביגוד, על פי ה"ג'רוזלם פוסט " .

היהודים הצליחו להשתלב בחברה בבחריין על ידי עבודה במסחר והיותם חברים פוליטית במועצת השורה.

הודא נונו היה חבר מועצת שורה לשעבר, וכך גם איברהים ננו, שהיה היהודי הראשון שקיבל חברות במועצה שמינה מלך בחריין חמאד בן איסא אל ח'ליפה.

תמונה

התמונה באדיבות משפחת נונו