ירדן מסכלת עוד משלוח סמים סורי שהיה בדרך למפרץ

ירדן תפסה 800 אלף כדורי קפטגון בתוך משאית שהובילה ירקות ופירות וניסתה לחצות את מעבר הגבול  "נאסיב" בין סוריה לירדן, בדרכה מסוריה למדינות המפרץ הערבי.

מקור במעבר הגבול בנסיב הוסיף היום (ב ') לעיתון "אל-ווטן" הנאמן למשטר כי משאית הקירור שהובילה  ירקות ופירות הגיעה מאזור המערבי של מחוז ריף דמשק.

הוא ציין כי משאית הקירור עצורה והנושא הופנה לרשויות המוסמכות לצורך המשך טיפול בידי שלטונות החוק.

מוקדם יותר סיכלו כוחות הביטחון הירדנים ניסיון להבריח סמים שהגיעו משטח סוריה.

ביולי האחרון הודיעה מחלקת הפיקוח על סמים הירדנית כי היא "סיכלה את הברחת חצי מיליון כדורים נרקוטיים, שהוסתרו במחבוא סודי בתוך מכונה תעשייתית שניסו להעבירה דרך מעבר ג'אבר, מול מעבר הגבול נסיב  עם סוריה", שעות לאחר מכן הצד הירדני פתח את מעבר ג'אבר רק לרכבי מטען לאחר שנסגר זמנית עקב התפתחויות צבאיות במחוז דרעא.

בהקשר אחר אישר הגורם כי תנועת המשאיות בין סוריה וירדן השתפרה בימים האחרונים, כאשר כ -100 משאיות חוצות מדי יום את מעבר הגבול בנסיב , רובן מגיעות מסוריה עמוסות ירקות ופירות.

הוא הסביר כי מרבית הסחורות הנכנסות לסוריה דרך ירדן הן בדים ופאנלים סולאריים, בנוסף לחומרים המורשים לייבא.

ירדן וסוריה מקושרות   בשני מעברי גבול עיקריים,  "רמתא" ו"ג'אבר "הירדנים, המוכרים בצד הסורי כ"תחנת המכס הישנה"  ו"נאסיב ".

ירדן הודיעה על פתיחתו מחדש של   מעבר הגבול ג'אבר-נאסיב עם סוריה, ביום רביעי שעבר בבוקר, במטרה להפעיל את תנועת הסחר והתיירות בין שתי המדינות.

ירדן מסכלת הברחת 800 אלף כדורים נרקוטיים המגיעים מסוריה