מהנדס גרעין אמריקאי מואשם בניסיון למכור סודות כמוסים

כרטיס זיכרון בתוך חצי כריך: מהנדס גרעין אמריקאי שעובד במשרד הצי ורעייתו מואשמים בניסיון למכור סודות הקשורים לעיצוב של צוללות גרעיניות למדינה זרה אחרי שנעצרו במבצע עוקץ של הבולשת הפדרלית.

ג'ונתן טוב (42) עבד במשרד הצי בתשע השנים האחרונות במסגרת תכנית ההנעה הגרעינית. משרד המשפטים ציין כי במסגרת תפקידו, החזיק טוב בסיווג ביטחוני גבוה והייתה לו גישה למידע רגיש, כולל פרטים על עיצוב של צוללות וספינות מלחמה גרעיניות ועל מאפייני הפעילות שלהן.

בכתב האישום נטען כי באפריל 2020, שלח טוב חבילה לנציגים של מדינה זרה, ששמה לא צוין, ורשם כתובת למענה בפיטסבורג. בחבילה הייתה דוגמה לחומר הרגיש והנחיות כיצד ליצור קשר על מנת לרכוש מידע נוסף.

בעקבות זאת, החל טוב לתקשר באמצעות מייל מוצפן עם גורם שהוא חשב שמייצג את הממשלה הזרה, אולם בפועל היה מדובר בסוכן בולשת סמוי, ולאחר חודשים אחדים הם סיכמו שטוב יעביר מידע תמורת אלפי דולרים במטבעות קריפטו.

התביעה ציינה כי ב-8 ביוני השנה, הסוכן שלח לטוב סכום של עשרת אלפים דולר במטבעות קריפטו כדי לבנות אמון בין הצדדים. כשבועיים מאוחר יותר, הגיעו טוב ורעייתו דיאנה (45) לאתר מוסכם בווירג'יניה המערבית. בעת שהאישה שימשה כצופה לוודא שלא עוקבים אחריהם, טוב הסתיר כרטיס זיכרון בתוך חצי כריך עם חמאת בוטנים בנקודת משלש מוסכמת. בתמורה, הסוכן אסף את הכרטיס ושלח לטוב עוד 20 אלף דולר.

מבצע נוסף של העברת כרטיס זיכרון בוצעה ב-28 באוגוסט, הפעם במזרח וירג'יניה, כאשר המידע הוסתר בתוך חבילת מסטיקים. אחרי שהסוכן שילם סכום של 70 אלף דולר, הוא קיבל את מפתח ההצפנה לקריאת החומרים בכרטיס והתברר כי הוא כולל מידע על כורים גרעיניים בצוללות.

אתמול נעצרו בני הזוג טוב במבצע משולב של הבולשת הפדרלית ושל שירות החקירות הפליליות של הצי כאשר הגיעו לשים כרטיס זיכרון נוסף בנקודת משלש מוסכמת בווירג'יניה המערבית. הם מואשמים בהעברת חומרים מסווגים תוך הפרת חוק האנרגיה הגרעינית וביום שלישי הם יובאו לראשונה לבית המשפט בווירג'יניה המערבית.

Introduction to Submarine Design

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי  קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות