משלחת רוסית מבקרת בבסיס חה"א הסורי T-4 לאחר התקיפה ומקבלת דו"ח נזקים

היום, שבת, ביקרה משלחת צבאית רוסית יחד עם משלחת ממשרד ההגנה הסורי בשדה התעופה הצבאי T-4, ממזרח לחומס, כדי להיפגש עם מפקדי משמרות המהפכה האיראנים במקום ולהתעדכן על הנזקים שנגרמו כתוצאה מהתקיפות האוויריות של כלי טייס לא מזוהים שתקפו את שדה התעופה אמש.

גורם צבאי יודע דבר סיפר לרשת החדשות הסורית הפועלת במזרח המדינה – "עין הפרת" כי הביקור החל בשמונה בבוקר והוא נערך במקביל לפריסה צבאית אינטנסיבית לאבטחת המשלחת, שליוותה את הצוות הרוסי שכללה מומחה להערכה ולבקרת נזקים.

הנזקים שהמום ספג בעקבות התקיפה כללו הריסת 60 אחוזים מיכולות המכ"ם האווירי שיצאו משימוש, הריסת 7 כלי רכב צבאיים והשמדת מנוע טילי "קרקע-קרקע"  איראנים שהיה מותקן על רכב צבאי מדגם "זיל".

בתקיפות הושמד גם מחסן נשק שרוקן  בשבוע שעבר מתכולתו על ידי משמרות המהפכה והועבר למחסן אחר בתוך שדה התעופה, מה שהוביל להרס המחסן שלא היו בתוכו כלי נשק כלל.

המל"טים שהיו ממוקמים בהאנגר 1 ובאנגר 2 לא נפגעו בתקיפה מכיוון שההאנגרים האלו לא היו תחת הכוונות.

בתוך שדה התעופה היו  6 מל"טים מוכנים לפעולה מיידית ושניים היו בתחזוקה עקב תקלות טכניות. כולם בבעלות משמרות המהפכה, שהשתלט על בסיס האוויר הסורי  T-4 באמצע חודש פברואר השנה, לאחר שהגיעו להבנה מול הרוסים, מה שהוביל ליציאתם משדה התעופה , כמו כן השיגו האיראנים שליטה מלאה על שדה התעופה הצבאי בפלמירה (תדמור).

 משלחת רוסית מבקרת ב- T-4 לאחר הפשיטות, ומקור חושף את התוצאה