טלאס: הפוליטיקה בדמשק מאחורי שובו של ריפאת אסד לדמשק

פיראס טלאס, בנו של שר ההגנה האגדי בממשלת חאפז אסד האב – מוסטפה טלאס, שברח מהמדינה בתחילת המלחמה בסוריה, לפני עשור. והיום הוא מיליארדר המתגורר באיחוד האמירויותהתייחס לחדשות על חזרתו של ריפאת אל-אסד, דודו של ראש המשטר בסוריה, בשאר אל-אסד, לסוריה ביום חמישי שעבר, לאחר היעדרות של עשרות שנים.

טלאס אמר שחזרתו של ריפאת כשלעצמה אינה נוגעת לו כאדם אלא שמדובר באסאדיסט בדימוס בגיל 84, והוסיף כי בפני סוריה יש רק שתי דרכים , להיפטר מהאסאדים, או שהמדינה תמות ותירקב עוד עשרות שנים אם הם יישארו.

הוא הוסיף: "מי שצריך לדאוג משובו של ריפאת היא אסמה אל-אחראס (אשתו של בשאר אלאסד), כי לבניו  סומר, ריבל וסיוואר ,שחוזרים אתו ,יש שאיפות לכוח ויש להם קשרים בינלאומיים והבנה של פוליטיקה בינלאומית ”.

أسماء الأسد تواجه تهما بتشجيع الإرهاب قد تقود لتجريدها من جنسيتها البريطانية | أخبار | الجزيرة نت

קרדיט לתמונות: אלג'זירה

הוא המשיך, "הדבר החשוב ביותר הוא שהם מקיימים יחסים קרובים ביותר עם בן דודם מאהר אל-אסד ועם מאות קצינים באזורי החוף במערב סוריה שם חיים המיעוט העלאווי".

ביום חמישי שעבר חזר ריפאת אל-אסד לסוריה בפעם הראשונה מאז עזב בשנת 1984, מלווה ב -200 מתומכיו.

בספטמבר האחרון אישר בית המשפט לערעורים בצרפת עונש מאסר של ארבע שנים שהוטל על ריפאת אל-אסד, לאחר שהורשע באיסוף נכסים בצרפת בשווי של תשעים מיליון יורו.

ריפאת, בן 84, שחי בגלות מאז 1984, הורשע ב"הלבנת הון במסגרת מאורגנת, מעילה בכספי ציבור סורים והעלמת מס חמורה בין השנים 1996 ל -2016 ".

فراس طلاس