עסקה בין המודיעין הצרפתי-רוסי-סורי מחזירה את ריפאת אל-אסד לדמשק

הועמד למשפט על פשעים שבוצעו בין השנים 1984 ל -2016, כולל הלבנת הון, הונאת מס ומעילות של כספי ציבור.

ביום שישי בערב אמר העיתון הסורי "אל-ווטן" כי הנשיא בשאר אל-אסד התיר לדודו ריפאת לחזור לסוריה.

העיתון הוסיף כי על מנת למנוע את כליאתו בצרפת, הנשיא אל-אסד איפשר לריפאת אל-אסד לחזור למדינה, כמו כל אזרח סורי אחר, ולא יהיה לו שום מעורבות פוליטית או תפקיד חברתי.

אל-ווטן אישר כי ריפאת אל-אסד חזר לדמשק ביום חמישי אחר הצהריים, לאחר שבילה כמעט שלושים שנה באירופה כאופוזיציונר.

העיתון ציין כי ריפאת אל-אסד הגיע לדמשק, על מנת למנוע את כליאתו בצרפת לאחר מתן פסק דין בבית המשפט, ולאחר החרמת רכושו וכספו גם בספרד.

פיראס, בנו של ריפאת, שהתנגד לאחיו חאפז, אביו של בשאר, אמר בעמוד הפייסבוק שלו כי מדובר ב"עסקה בין המודיעין הצרפתי והרוסי לבין המשטר הסורי ".

נדל"ן יוקרתי ודירות בפריז

בחודש שעבר אישר בית המשפט לערעורים בפריז עונש מאסר של ארבע שנים נגד ריפאת אל-אסד, דודו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד, והחרמת הון המוערך בתשעים מיליון יורו, עקב מעורבותו במה שכונה "תרמית איסוף נכסים " שהתבצע בצרפת.

סגן הנשיא לשעבר בן ה -84, המציג עצמו כמתנגד לאחיינו, הורשע ב"הלבנת הון כחלק מכנופיה מאורגנת ומעילה בכספי ציבור סורים " בין השנים 1996 ל -2016. כפי שהוחלט על ידי בית המשפט הצרפתי שהורה על החרמת כל הנדל"ן המעורבים בתיק.

על סמך תלונה שהגישו Transparency International ו-"שרפה" , מערכת המשפט הצרפתית חוקרת מאז 2014 את העושר העצום שבבעלות ריפאת אל-אסד, שנמצא בגלות מאז 1984 לאחר ניסיון הפיכה כושל.

ראוי לציין כי בין האישומים הבולטים שהוגשו נגד ריפאת, הוא רכישת בנייני יוקרה ודירות בפריז, כמו גם נדל"ן ומשרדים בעיר ליון.

מערכת המשפט הצרפתית תפסה נכסים הנאמדים ב -90 מיליון יורו, במיוחד לאחר שהתובע הצרפתי אישר כי הוא פרי של הלבנת הון ומעילה בכספי ציבור סורים, בנוסף להעלמת מס, מכיוון שהוא נרשם כאזרח בלוקסמבורג ובעוד מקומות אחרים.

הוא ציין כי תיק החקירה על העושר של אחיו של חאפז אל-אסד החל בשנת 2014, כאשר ארגון "שרפה", המגן על זכויות קורבנות פשעים כלכליים, הגיש תלונה, שבה הוא העריך כי שוויין האמיתי של נכסי הנדל"ן שלו בצרפת עולים על הכנסתו הידועה.

עם זאת, מערכת המשפט הצרפתית העמידה אותו למשפט רק 5 שנים לאחר מכן, באשמת ביצוע פשעים בין השנים 1984 ל -2016, כולל הלבנת הון, הונאת מס ומעילות בכספי ציבור.

מפקד גדודי "ההגנה" (על המשטר הסורי) לשעבר השתתף באירועי העיר חמה ב -1982, כשדכאו מרד איסלאמי והותירו 10,000 עד 40,000 בני אדם הרוגים, לפי מקורות שונים.

رفعت الأسد يبيع مقتنيات فاخرة في فرنسا… وتحذير من هروبه لدمشق عبر روسيا |  القدس العربي

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות