מחסני מל"טים מתאבדים איראנים ומרכז הכשרה למפעיליהם הושמדו אמש

בתקיפת הטילים הישראלית, ביום שישי בערב, על שדה תעופה צבאי באזור הכפרי המזרחי של חומס, נהרגו שני חברי המיליציות הפרו-איראניות (בעלי לאומיות לא-סוריות) ופצעו מספר סורים, על פי מה שהמצפה הסורי לזכויות אדם אישר היום, שבת.

שני לוחמים זרים נהרגו בתקיפה הישראלית , שהיתה על בסיס חיל האוויר סורי  T-4 במחוז חומס. על פי מצפה הסורי, מספר ההרוגים עשוי לעלות בגלל הפצועים, שחלקם במצב קשה, בנוסף למידע על הרוגים אחרים.

תמונה של שדה התעופה T-4 בחומס

המצפה הסורי לא ציין לאיזו מיליציה שייכים שני הלוחמים שנהרגו. ראוי לציין כי "מיליצית פטימיון" האיראנית פרוסה בקרבת שדה התעופה הצבאי T-4 ואזור שדות הפוספטים באזור הכפרי המזרחי של חומס.

סוכנות הידיעות הסורית "SANA" דיווחה ביום שישי בלילה שישראל ביצעה תקיפות אוויריות "מכיוון אזור אל-תנף , שבמפגש הגבולות ירדן-סוריה-עיראק בירי  טילי שיוט לעבר שדה התעופה הצבאי T-4 שבאזור המרכז", והסבירו כי כתוצאה מפגיעות הטילים נפצעו 6 חיילים וכן היו מספר לא ידוע של הרוגים".

המצפה הסורי מצדו אמר כי התקיפות הישראליות כוונות לעבר מחסנים ובסיס למל"טים בשדה התעופה הצבאי T-4 במרכז סוריה. הוא הדגיש כי ההפצצה הישראלית גרמה להשמדת המחבנים וכן הושמד מרכז הכשרה ל(מפעילי) מל"טים.

המצפה הסורי ציין גם ,בליל שישי-שבת, כי "פיצוצים נשמעו באתרי המיליציה האיראנים בסביבת העיר אלבוקמאל ליד הגבול הסורי-עיראקי, ובאל-הארי שבאזור הכפרי של אלבוקמאל ", בו בזמן שנערכו התקיפות האוויריות הישראליות על שדה התעופה T-4 בחומס.

מיקומו של בסיס T-4 בחומס
מיקומו של בסיס T-4 בחומס

במהלך השנים האחרונות, ישראל פתחה במאות תקיפות אוויריות בסוריה, במיוחד על אתרי צבא ומטרות איראניות ושל החיזבאללה הלבנוני. 

ב -3 בספטמבר אישר המצפה הסורי  תקיפות ישראליות על אתרים צבאיים של הצבא הסורי ששימשו את המיליציות האיראניות לפיתוח נשק באזורים הכפריים של דמשק.

ב -20 באוגוסט, המצפה הסורי דיווח על הריגתם של 4 אנשים שעבדו  עם "חיזבאללה" הלבנוני, כולל איראני, עיראקי ושני אזרחים סורים, ופגיעה של אחרים, כתוצאה מהתקיפות הישראליות על מחסן תחמושת ואתרים צבאיים של "חיזבאללה הלבנוני" באזור קארה – قارة שבאזור הכפרי של דמשק סמוך לגבול סוריה לבנון.