תקיפות ישראליות על שדות תעופה בסוריה ופיצוצים במזרח המדינה

עמדות של המיליציות הסוריות והאיראניות באזור הכפרי המזרחי של חומס הופצצו מהאוויר על ידי כלי טייס ישראלים, מה שגרם לאבדות כבדות בשורות המיליציות, בעוד שמקורות אחרים דיווחו על הפצצה אווירית שביצעו כלי טייס לא ידועים על אתרי המיליציה בעיר אלבוקמאל שבאזור הכפרי של מחוז  דיר א-זור, מה שהביא את המיליציות האיראניות לפנות  את מפקדותיהם הפרוסים לאורך הגבול עם עיראק.

לפי דיווחי אתרי תקשורת סורים מטוסי קרב ישראלים תקפו אתרי מיליציות סוריות באזור הכפרי של מחוז חומס בחצות שבין שישי – לשבת . המקורות ציינו כי 6 לוחמים שהיו באתרים המותקפים נפגעו. 

 בעוד שמקורות מקומיים אישרו כי ההפצצה היתה על מטרות בשדה התעופה הצבאי  אלשעיראת – الشعيرات, שחיזבאללה הפכה כמרכז לפיקוד המבצעים שלו, הופצץ גם גדוד הגנה אווירית הפרוס מצפון-מזרח לשדה התעופה הצבאי אל-דבעה – الضبعة, ואתרי צבא סוריה באזור.

כמו כן הופצץ מחסן של המיליציות האיראניות בשדה התעופה הצבאי טי-4  שהכיל כטב"מים מתאבדים שאך הגיעו מאיראן .

تفاصيل الهجوم الإسرائيلي على مطار التيفور العسكري شرق حمص

לא ברור אם היו בתקיפות האחרונות נפגעים בשורות הצבא הסורי כי הדוברים הרישמיים שלהם שותקים. 

בהקשר זה דיווחו רשתות מקומיות כי פיצוצים עזים נשמעו בעיר אל-בוקמאל, מזרחית לדיר א-זור. פיצוצים הדהדו באתרי המיליציה האיראנים בסביבת העיר אל-בוקמאל ליד הגבול הסורי-עיראקי ובאלהארישבאזור הכפרי המדברי של אל-בוקמאל.

הגורמים דיווחו גם כי שריפות פרצו בחלק מהמפקדות הצבאיות של המיליציות האיראניות בסביבת בית החולים עיישה בעיר אל-בוקמאל שבמחוז דיר א-זור, כתוצאה מתקיפת מל"ט על מפקדה צבאית. לאחר התקיפה הורה הפיקוד המיליציה האיראנית בדיר א-זור וסביבתה ללוחמים לפנות את המטה הצבאי ולהתפזר בין בתי האזרחיים.
מנגד, המיליציה הכורדית – SDF ביצעה פשיטה קרקעית,בחיפוי מטוסי הקואליציה הבנלאומית,  על העיר אלשאפא שבאזור הכפרי של מחוז דיר א-זור, שבמהלכה עצרה כמה אזרחים באשמות שונות, כולל הברחת מזון.

נסיגות בדרעא

בדרעא הצהיר דובר "מג'מועת  איחאר חוראן" כי המיליציית הסורית הסירה את המחסום (צומת קיטה -قيطة) מדרום לעיר אל-סנאמאיין, מצפון לדרעא, בנוכחות המשטרה הצבאית הרוסית, וזאת לאחר שכבר נסוגה משני מחסומים ביום חמישי האחרון , והעבירה את חיילי המחסומים למפקדת המודיעין האזורית ליד העיירה ג'באב,. אחד המחסומים נקרא "מחסום חמאמת", שהוקם עוד בתחילת מלחמת האזרחים וידועה במוניטין הרע שלה, בשל ההפרות הרבות שנעשו נגד אזרחי האזור.