עוד תקיפה לא מזוהה על אתרי המיליציות האיראניות במזרח סוריה באל-בוקמאל

היום , יום שישי , חשף המצפה הסורי לזכויות אדם כי מל"ט לא מזוהה תקף , היום לפנות בוקר , אתרי מיליציה איראנית בעיר אלבוקמל שבמזרח סוריה ליד גבול עיראק.

בדו"ח שפורסם באתר הרשמי שלו , טען המצפה כי המל"ט גרם לדלקות בחלק מהמפקדות הצבאיות של המיליציות האיראניות בסביבת בית החולים עיישה בעיר אלבוקמאל שבפרבריה של מחוז דיר א-זור.

לדבריו, המל"ט הלא מזוהה, תקף מטה צבאי, "במקביל לשמיעת ירי כבד בעיר אלבוקמאל, בניסיון של המיליציות האיראניות להדוף את תקיפת המל"טים באש נ"מ."

המצפה הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון חשף בסוף ספטמבר שעבר כי כלי טייס לא מזוהה נוסף הפציץ אזורים בגבול סוריה-עיראק, סמוך לעיר אל-בוקמאל עצמה, ובו זמנית גם נערכה הפצצה נוספת בעיר אל-מיאדין שבאזור הכפרי של מחוז דיר א-זור, ללא מידע על נפגעים עד כה.

המצפה הסורי מסר אז כי פיצוצים הדהדו באזור הגבול שבין סוריה לעיראק ליד העיר אל-בוקמאל, שם פרוסות מיליציות איראניות, כתוצאה מהפצצות של כלי טייס לא מזוהה, וציינו כי "הוא לא נודע על פגיעות בנפש עד כה."

הוא הוסיף כי הפצצה זו עלתה בקנה אחד עם "פיצוצים עזים באזור החוות הסמוך לעיר אל-מיאדין שבאזור הכפרי של מחוז דיר א-זור, כתוצאה מהפצצות של כלי טייס לא מזוהה על אתרי המיליציה האיראנים במרחב גדת נהר הפרת המערבית בסוריה.  לא התקבל כל מידע על נפגעים בתקיפה זאת ".

ב -25 בספטמבר דיווח המצפה הסורי כי המיליציה של משמרות המהפכה האיראנית העבירה טילי "בורקן H2" מתוצרת איראן ממחסן נשק של המיליציה ליד האזור הארכיאולוגי של א-שיבלי במדבר אל-מיאדין, ממזרח לדיר א-זור, ושינע אותם באמצעות משאיות עם אבטחה כבדה לאזורים ולנקודות אחרות של המיליציות המזוהות עם איראן המוצבות באזור מעדאן שבאזור הכפרי המזרחי של מחוז א-רקה.

הוא הוסיף כי תיעד באמצע החודש את הריגתם של 3 בני אדם מהמיליציה "הגיוס העממי" (אלחשד אלשעבי) העיראקי, כתוצאה מתקיפת אוויר בגבול סוריה-עיראק בערב יום שלישי,ה- 14 בספטמבר.

באותה עת הכחישה הקואליציה בראשות ארה"ב כי פתחה בתקיפות אוויריות על אתרי המיליציות האיראניות סמוך לגבול סוריה-עיראק.

בימים האחרונים הצהיר רמטכ"ל צה"ל , רב אלוף אביב כוכבי , כי ישראל תמשיך לתקוף את הנוכחות האיראנית בכל רחבי האזור.

قصف جوي يستهدف مواقع تابعة للميليشيات الإيرانية بمدينة البوكمال

קרדיט לתמונה: אוריינט ניוז