מבזקי חדשות מהעולם ליום 9-10-21. מתעדכן

*- דיווחים בתקשורת הערבית: משלחת צבאית סודנית קיימה ביקור חשאי של יומיים בישראל וקיימה שיחות על היחסים בין שתי המדינות.

לפי הדיווחים, בין השאר באתר אל-ערבייה ובעיתון א-שרק, בראש המשלחת עמד חבר ועדת הריבונות ומפקד כוח התמיכה המהיר, לוטננט גנרל עבד אל-רחים דקלו חמידתי, והשתתף בה גם מנהל מערכת התעשיות הביטחוניות, לוטננט גנרל מיר ע'ני אדריס סלימאן.

העיתון א-סודאני ציטט גורמים שמסרו כי הביקור נועד לחילופי מידע בין המדינות על ניסיון בתחום הצבאי, וזאת אחרי שמשלחת ישראלית ביקרה בתעשיות הביטחוניות של סודן בשנה שעברה.

*- ועדת הסנאט פרסמה היום דוח על "התוכנית של דונלד טראמפ ללחוץ על משרד המשפטים ולשנות את תוצאות בחירות 2020". "הדוח מראה לעם האמריקאי עד כמה היינו קרובים למשבר חוקתי", אמר היו"ר הדמוקרטי של הוועדה, דיק דרבין. "טראמפ היה קורע לגזרים את החוקה כדי להישאר בשלטון".
לקריאת הדוח המלא – https://www.judiciary.senate.gov/imo/media/doc/Interim%20Staff%20Report%20FINAL.pdf

*- עכשיו זה רשמי: פייזר וביונטק הגישו ל-FDA בקשה לקבלת אישור חירום למתן חיסוני קורונה לבני 5 עד 11. "כאשר המקרים החדשים בקרב ילדים בארה"ב ממשיכים להיות ברמה גבוהה, הבקשה הזו היא צעד חשוב במאבק המתמשך נגד הקורונה".

*- משלוח של חיסוני אסטרהזניקה ואוקספורד נגד קורונה הגיע לאנטרקטיקה עבור 23 חברי הצוות ששהו בתחנת המחקר הבריטית במהלך החורף לקראת תחילתה של עונת הקיץ שתמשוך אליה חוקרים ומדענים מחו"ל. רופא התחנה כבר חיסן את כל אנשי הצוות והם יקבלו את המנה השנייה בעוד ארבעה שבועות.

*- השחקן דניאל קרייג, שגילם את ג'יימס בונד בחמישה סרטים ב-15 השנים האחרונות, זכה הלילה לכבוד מיוחד כאשר קיבל כוכב עם שמו בשדרה המפורסמת של הוליווד, ליד בניין מספר 7007. "מעולם לא חשבתי שאשמע את עצמי אומר את זה, אבל זה כבוד ענק שיצעדו עליי בהוליווד", אמר בחיוך. "להיות כאן ברחוב ליד כל האגדות האלה, זה גורם לי להיות שמח מאד".

*- משבר דורי בעולם הפשע המאורגן של ניו יורק: המאפיונרים הוותיקים במשפחות הפשע המפורסמות של העיר מתוסכלים מהמאפיונרים של דור המילניום כי הם "רכים יותר, טיפשים יותר ולא נאמנים כמו מאפיונרים בעבר", ויותר מכך – עובדים רק עם טלפונים, כולל מסרונים לקורבנות במקום איומים פנים אל פנים.

*- האם אחת התעלומות של עולם הפשע האמריקאי לקראת פתרון? צוות מתנדבים שעוסקים בפשעים בלתי פתורים מהעבר טוענים שזיהו בסבירות גבוהה את "רוצח הזודיאק" שהיה אחראי לסדרת מעשי רצח בקליפורניה בשנות ה-60. לטענתם, מדובר בגארי פ. פוסט שמת לפני שלוש שנים.

"רוצח הזודיאק" הטיל את אימתו על אזור מפרץ סן פרנציסקו והרשויות מייחסות לו חמישה מעשי רצח בשנים 1968-69, אולם ההערכות הן שהמספר גבוה יותר. הרוצח נהג לשלוח מסרים מוצפנים לרשויות אכיפת החוק ולעיתונאים וסיפורו זכה לספרים וסרטים.

צוות "מפצחי התיקים" – שמונה 40 סוכני בולשת לשעבר, תובעים, אנשי מודיעין ובלשים – הודיע כי השיג עדויות וראיות חדשות, כולל עשרות צילומים של פוסט שתואמים לכאורה לקלסתרונים. בין העדים שדיבר אתם היה אדם שהסתתר במשך שנים בהרים וטען כי פוסט "הפך אותי למכונת הרג". "לא היה לו מצפון", אמר. "הוא יכול להרוג ללא הבחנה".

החוקרים גם טוענים שזיהו קורבן שישי של הרוצח – שרי ג'ו בייטס שנרצחה לפני 55 שנה – וכי בזירה שלה התגלו שערות ושרידי עור של הרוצח. אולם במשטרת ריברסייד מסרבים כבר שנים לאפשר בדיקת דנ"א וטוענים שאין קשר לזודיאק. "צריך רק 5 דקות כדי להשוות לדנ"א של פוסט", אמר ראש הצוות, תומס קולברט. "נקווה שלמפקד המשטרה הבא יהיה אומץ לפעול".

*- המטבעה הלאומית של ארה"ב הודיעה על חמש הנשים פורצות הדרך שיופיעו על מטבעות רבע דולר בשנה הבאה: ד"ר סאלי רייד, מיה אנג'לו, וילמה מנקילר, נינה אוטרו-וורן ואנה מיי וונג. מדובר בשנה הראשונה מתוך ארבע שבה יונפקו מטבעות הקוורטר עם דמויות של נשים מובילות.

ד"ר סאלי רייד הייתה האמריקאית הראשונה בחלל, מיה אנג'לו הייתה משוררת ופעילה חברתית, וילמה מנקילר הייתה האישה הראשונה בהנהגת אומת הצ'ירוקי, נינה אוטרו-וורן הייתה המפקחת הראשונה של בתי הספר הציבוריים בסנטה פה ואנה מיי וונג הייתה הכוכבת הסינית-אמריקאית הראשונה בהוליווד.

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי  קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות