מיליציות איראניות פתחו במסע טיהור המדבר הסורי מכוחות דאעש

כתב אתר החדשות הסורי – סטפ בבאדיה הסורית דיווח כי המיליציות האיראניות הפציצו באינטנסיביות את סביבת העיירה סוחנה וסביבת העיר פלמירה שבאזור הכפרי המזרחי של מחוז חומס, עם מקלעים כבדים וארטילריה, במטרה לדחוק מהאזור את תאי דאעש.

מבצע סריקה במדבר הסורי

כתב "סוכנות הידיעות סטפ" מסר כי לאחר חצות אמש, פתחו המיליציות האיראניות, "תנועת נוג'אבה" ו"חיזבאללה ", במבצע סריקה נרחב בתמיכת משמרות המהפכה האיראנים, לאור הגידול במספר התקיפות נגד סיורים ועמדות צבאיות שנפרסו באזור.

מבצע הסריקה החל בתקיפת האזורים הנמצאים בקרבת הנקודות הצבאיות והמפקדות עם ארטילריה ומטרות בסביבת העיירה סוחנה, שם סבורים כי ישנם תאי דאעש.

גורמים מקומיים אישרו כי סביבת העיר פלמירה ורכס ההרים שבסמוך לפלמירה ,במדבר הסורי, החל גם מבצע סריקה של חיזבאללה וחטיבת פאטמיון, בשילוב עם כוחות צבא סוריה בסביבת העיירה סוחנה. .

הגורמים הצביעו על כך שכבישי דיר א זור – פלמירה וחומס – דמשק היו עדים להתראה ביטחונית ולהתפרסות כלי רכב צבאיים של המיליציות האיראניות, מאז שעות הבוקר של שבת, כדי לבדוק אוטובוסים אזרחיים ומכוניות , כחלק ממבצע הסריקה והחיפוש אחרי אלמנטים של דאעש. 

המבצע נועד לצמצם את ההתקפות המיוחסות לרוב לדאעש על אתרי המיליציה האיראנים בבאדיה הסורית, ולהקים מטה צבאי חדש ועמדות למיליציות איראניות כדי להרחיב את השפעתן ושליטתן בבאדיה הסורית.

תאי דאעש פתחו בהתקפות קשות על אתרי כוחות המשטר הסורי והמיליציות האיראניות במדבר הסורי, שהביאו בחודשים האחרונים להרג מספר קצינים, כולל בכירים, ולוחמים נוספים.

בהתקפותיו מסתמך הארגון על שיטת "פגע וברח" או מארבים משוכללים, על מנת שיוכל לפגוע במספר החיילים הגדול ביותר האפשרי של המשטר והמיליציות האיראניות כאחד.

גידול היכולת ההתקפית של הארגון ,לאחרונה, גרם למשטר ולרוסים להביא את המיליציה של "ציידי דאעש", שהיא יצירה רוסית, אל המדבר, בעוד שמיליציות אחרות נופלות למארבי הארגון בלא הפסקה.

וידאו ||  בחיפוש אחר דאעש, "סטפ" עוקב אחר תנועות איראניות והפצצות אינטנסיביות במדבר הסורי