צבא עיראק: נסיגת הכוחות האמריקאים בעיצומה

הכוחות המזוינים בעיראק מאשרים כי הנסיגה האמריקאית תימשך על פי התכניות המוכנות, ומצביעים על "מאמץ מתמשך" להשלים את תהליך הנסיגה עד לפני סוף השנה.

דובר המפקד העליון של הכוחות המזוינים בעיראק, האלוף יחיא רסול, אישר היום, חמישי, כי הנסיגה האמריקאית תימשך על פי התכניות המוכנות, על פי מה שדווח בסוכנות הידיעות העיראקית.

האלוף ראסול אישר כי "נסיגת הכוחות האמריקאים מעיראק בעיצומה כתוצאה מהדיאלוג האסטרטגי והוועדות הטכניות שעבדו עם הצד האמריקאי," וציין כי "הכוחות המיועדים למשימות לחימה החלו לסגת ויש מאמץ מתמשך להשלים את תהליך הנסיגה עד תאריך 31/12/2021 ".

הוא המשיך, "הנסיגה מתבצעת על פי התוכנית שפותחה על ידי פיקוד המבצעים המשותפים ובתיאום עם הקואליציה הבינלאומית, הכוללת הישארות של יועצים למתן ייעוץ בנושאים רבים באמצעות חילופי מידע מודיעיני, אימונים, חימוש וציוד. מספרם יהיה לפי שיקול דעתה של ההנהגה הצבאית העיראקית ומה שצריכים הכוחות המזוינים ".

הוא ציין כי "נוכחותם תהיה בתוך מחנות צבא עיראק, והגנה עליהם תהיה באחריות הכוחות העיראקיים".

הוא הסביר כי "נסיגת הכוחות האמריקאים החלה למעשה לאחר הדיאלוג האסטרטגי והסיבוב הרביעי בו, שנערך בין בגדאד וארה"ב. מספר יחידות קרביות נערכות לתהליך הנסיגה ולפריסתן מחדש מחוץ לגבולות עיראק. "

חיילים אמריקאים בעיראק

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות

הוא ציין כי "יש תיאום גבוה במסירת ציוד לחימה וכלי נשק לצבא העיראקי, כמו גם שימוש במטוסי הקואליצייה הבינלאומית לתקיפת אזורים ספציפיים שם נמצאים כנופיות טרור של דאעש".