ממשיכים לטחון אותנו דק דק ורומסים את הזכויות שלנו כאילו לא היינו פה

המדינה מתכוונת להכניס למסלול של אישור מהיר, ללא צורך באישור הכנסת, את הפחתת השימוש במזומן ל-6,000 שקל בלבד, הטלת מס על משקאות ממותקים וכלים חד פעמיים וחוק שיחייב להתקין דלקן ברכב כדי להגיש את השימוש בדלק כהוצאה לצורך מס.
אלה כולם דברים רעים. ישראל נמצאת בבירור על מסלול שבסופו יבוטל השימוש במזומן. וברגע שהשימוש במזומן יבוטל, המדינה – כלומר הפוליטיקאים והפקידים – תדע בדיוק מה אנחנו קונים, ממי ותמורת כמה כסף. רוצים לתרום למען מטרה פוליטית שהשלטון באותו רגע לא מחבב – נניח בעד התנחלויות כאשר השלטון הוא שמאלני או נגד התנחלויות כאשר השלטון הוא ימני? תיזהרו שלא יבולע לכם. רוצים לקנות בשוק השחור שמן קנאביס כדי לטפל בסרטן של אבא? בלתי אפשרי בעולם ללא מזומן. מתנגדים לכפיית חיסונים על ילדים? תיזהרו שלא תעוררו את חמת השלטון והבנק יסגור לכם את החשבון. בעולם ללא מזומן, כיצד תחיו, תרוויחו משכורת ותבצעו תשלומים כאשר אין לכם בנק שמוכן לפתוח לכם חשבון?
ורק במקרה שאתם קוראים את השורות האלה וחושבים לעצמכם שממילא אתם מתנגדים לסמים, לא אכפת לכם מהתנחלויות ואין לכם בעיה עם כפיית חיסונים, תזכרו שאפילו אתם עלולים יום אחד להיות בצד הנפגע ממדיניות ממשלתית, כאשר יגיע לשלטון מישהו שאתם ממש לא אוהבים. אולי אפילו לכם כדאי לשמר את פיסת הפרטיות האחרונה שנשארה בעולם הזה.
מיסים על משקאות ממותקים ועל כלים חד פעמיים הם שילוב של מסחטת מיסים והנדסה חברתית. הדלקן, שיעמיס הוצאה של מאות שקלים על עשרות אלפי עצמאים, זה עוד צעד שמראה עד כמה תאבה המדינה לכספי המיסים שלנו.
והדברים הטובים? רפורמת הדה-רגולציה חוסלה, רפורמת הכשרות חוסלה. חקלאות? לא ברור. הניחוש שלי הוא שמסלול החמש שנים נועד לחסל את הרפורמה תוך כדי השארת מוצא של כבוד לליברמן. לכל היותר, החקלאים יקבלו פיצויים אבל איכשהו, ייבוא משמעותי לא יהיה. אולי אני פסימי מדי. נראה.
אבל למה זה? למה הדברים הרעים מאושרים כל כך בקלות, והדברים הטובים, אם משהו מהם בכלל קורה, זה קורה עקום וכרוך תמיד בסחיטת עוד כספי מיסים?
הסבר אחד הוא שלפוליטיקאים אין עניין בלעשות טוב – כלומר אין להם עניין להגביר את מידת החירות שלנו, להגן על זכויות הקניין שלנו וליצור תנאים לעלייה ברמת החיים. העניין העיקרי הוא לשרת את עצמם ואת קבוצות האינטרסים להם הם שייכים – עסקים גדולים, בעלי הון, תורמים גדולים, המושבים והקיבוצים משם הם באו וכו'. וברגע שמבינים את זה, כל השאר הופך להיות מאוד ברור.

רשות המסים בישראל - Home | Facebook

קרדיט: גלעד אלפר מהרשתות החברתיות