שר המים התימני: מכלית הנפט התקועה מול נמל חודיידה מהווה איום אזורי

קורא לקהילה הבינלאומית לאלץ את המיליציה החות'ית לאפשר למומחים הטכניים של האו"ם לגשת למכלית, החונה מול חופי חודיידה.

היום, שלישי, שבה תימן על אזהרתה מפני הסכנות האזוריות הקרבות ובאות מההידרדרות במצבה של מכלית הנפט התקועה. שר המים והסביבה, תאופיק א-שרג'אבי, במהלך פגישתו עם אנשי שגרירת ארה"ב, וביניהם גם קתרין ווסטלי, הזהיר מפני מצבה המסוכן של מכלית הנפט בעקבות ההידרדרות במצבה, לאחר שהמיליציות החותיות ממשיכות למנוע מצוות האו"ם לגשת למכלית כדי להעריך את מצב הספינה ואת האמצעים הדרושים לפרוק את מטען הנפט הגולמי שעליה.

הוא גם קרא לקהילה הבינלאומית לאלץ את המיליציה החות'ית לאפשר למומחים הטכניים של האו"ם להגיע למכלית, התקועה מול חופי נמל חודידה בים סוף, לקראת פריקתה וניטרול הסכנה שהיא מהווה.

בנוסף, הוא הדגיש כי הממשלה מתייחסת למכלית כאיום חמור ביותר, ופועלת עם כל השותפים האזוריים לטפל בנושא סביבתי מסוכן זה, במיוחד לאור התנאים האקלימיים, הסביבתיים והטכניים המורכבים ביותר של מיכלית הנפט, וחוסר האכפתיות של המיליציות ואי היענותן לאזהרות בינלאומיות ולהחלטות מועצת הביטחון הדורשות בדיקת צוות המומחים את המכלית הרעועה.

אינטרס בינלאומי

הוא סיכם בהסבר כי הרצון למנוע את פיצוץ הספינה או דליפת מטענה לים אינה רק אינטרס מקומי, אלא גם אינטרס אזורי ובינלאומי.

נציגת השגרירות של ארה"ב הביעה את נכונותה של ארצה לסייע בהתמודדות עם ההשלכות של האסון הסביבתי שעלול להיגרם מכל דליפת נפט.

 שר המים התימני פוגש את מטענים של שגרירות ארה"ב בתימן (סוכנות סבא)
שר המים התימני פוגש את אנשי שגרירות ארה"ב בתימן (סוכנות סבא)

ראוי לציין כי האו"ם הזהיר בעבר שוב ושוב כי החות'ים לא יאפשרו לצוות הטכני שלו לבדוק את המכלית הצפה, וכי לא אכפת להם מההשלכות הסביבתיות החמורות אם האנייה תטבע.

המכלית הענקית, המתוארת על ידי האו"ם כפצצת זמן, עוגנת מול החוף המערבי של תימן, 60 ק"מ צפונית לנמל חודיידה, ללא תחזוקה מאז 2015.

עד כה, נפט גולמי (1.148 מיליון חביות) וגזים העולים מהמטען שעל האנייה מהווים איום חמור על האזור.

תמונות לוויין הראו, לפני כשנתיים, את תחילתה של דליפת נפט מהמאגר בנמל ראס עיסא בחודיידה.

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות