בכיר אמריקאי: איראן לא תקבל כסף כדי לחזור למשא ומתן בנושא הגרעין

לאחר שהתקבלו רמזים מאיראן כי יש לבצע צעד רצון טוב או ויתור כלשהו , תמורת חזרת המשלחת האיראנית לשיחות הגרעין שהושעו בווינה מאז יוני האחרון, הדגישו גורמים אמריקאים כי הם דוחים עיקרון של תשלום תמורת חזרה.

גורם אמריקני בכיר אמר לעיתונאים שלשום כי ארצות הברית לא תציע לאיראן ויתורים רק כדי לחדש את המשא ומתן הגרעיני.

הוא גם הדגיש, על פי מה שדווח באתר "Axios" האמריקאי, כי וושינגטון דחתה דרישה ל"מחווה של רצון טוב " כגון שחרור כספים איראנים בסך של 10 מיליארד דולר שהוקפאו בחו"ל.

אפשרויות אחרות

מוקדם יותר היום, בכיר אחר אישר כי עוזריו של הנשיא ג'ו ביידן הודיעו לישראלים על מחויבותה של וושינגטון לדיפלומטיה עם איראן בנוגע למשא ומתן גרעיני, אך במידה והשיחות יכשלו  יידרשו דרכים אחרות.

הוא גם הוסיף, על פי מה שדווח בסוכנות הידיעות רויטרס, כי גורמים אמריקאים וישראלים יחליפו היום מידע מודיעיני, במהלך פגישה בבית הלבן, ויעריכו את היקף הפיתוח של תוכנית הגרעין האיראנית.

בתשובה לשאלה בנוגע לדרכי הפעולה הנבחנים והאם הם כוללים אופציות צבאיות, אמר הבכיר, "נהיה מוכנים לנקוט באמצעים הדרושים", אך לא מסר פרטים.

מהלך רצון טוב

זאת לאחר ששר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן קרא לארצות הברית לשחרר כספים מוקפאים בסך של 10 מיליארד דולר כתנאי מוקדם לחזרה לשיחות הגרעין. "אם לאמריקאים יש כוונה אמיתית, עליהם לשחרר חלק מהנכסים האיראניים המוקפאים", אמר בראיון לטלוויזיה הממלכתית האיראנית בערב שבת.

הוא גם הוסיף כי ארצו "תחזור בקרוב לתהליך המשא ומתן, אך היא תבחן את כוונות הצד שכנגד בשולחן המשא ומתן", בהתחשב בכך ש"אמצעים מעשיים בשטח של ארצות הברית יהיו האות לרצון טוב שלהם ".

ראוי לציין כי המשא ומתן הגרעיני שנפתח בוינה בשישי באפריל האחרון הופסק מאז יוני, לאחר 6 סבבים שלא הביאו להסכמה שתחדש את הסכם הגרעין.

בעוד משרד החוץ האיראני הודיע ​​לא פעם כי הוא יחזור בקרוב, מבלי לציין תאריך, דוברו הציע אתמול כי ארצו תחזור לשולחן המשא ומתן לפני נובמבר הקרוב.

مسؤولون أميركيون زاروا إسرائيل: نستبعد عودة إيران للاتفاق النووي

קרדיט לתמונה: אלערביה