בנו של הנשיא סאדאת חושף את פרטי מות אמו ואת משאלתה האחרונה מסיסי

המהנדס, גמאל אל-סאדאת, בנו של נשיא מצרים המנוח, מוחמד אנואר אל-סאדאת, חשף לראשונה את הרגעים האחרונים בחייה של אמו, גברת ג'יהאן אל-סאדאת, מחלתה וכן את הבקשה שהגישה לנשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי.

בנו של סאדאת חושף לראשונה את פרטי מותה של אמו

במהלך ראיון שנערך עמו בתוכנית "אל-חקאיה", ביום ראשון בערב, ע"י המנחה עמר אדיב והוקרן ברשת "MBC מצרים", אמר בנו של סאדאת: "אף אחד לא חי לעולמים, והפרידה היא תמיד קשה, אבל כשהוא קורא והוא רואה את הדברים שאמו ,ג'יהאן סאדאת ז"ל ,עשתה מבחינת אנושית, בין אם נודע על כך ובין אם לא, וכיצד היא התמודדה עם קרוביה ומשפחתה, הוא נתן לה הרבה כבוד ואהבה.

אל-סאדאת נגע במחלתה של אמו, שהחלה בסוף 2018, כשחלתה במחלה הממאירה, ואובחנה בשלב מאוחר מאוד, אם כי היא נבדקה באופן קבוע מדי שנה , אך לראשונה ,עברה כשנה וחצי מבלי שבצעה בדיקה תקופתית. וכאשר עשתה את הבדיקות שוב מצאה את עצמה נגועה במחלה ממארת – שלב 4 ".

ג'מאל ציין כי הוא ייעץ לאמו לנסוע לארצות הברית כדי לקבל טיפול ואמר: "היא ידעה מהיום הראשון שיש לה מחלה ממארת, והיא היתה אדם מאמין".

בנוסף, בנו של הנשיא המנוח ציין כי אמו היא טיפוס לוחמני, ונענתה לבקשתו לנסוע ולעבור טיפול, מכיוון שכבר נסעה לארצות הברית בעבר ונשארה שם 6 חודשים. בתקופה הראשונה של שהותה שם היא קיבלה טיפול כימותרפי אינטנסיבי מאוד, ועברה ניתוח גדול מאוד: "המחלה הממאירה התפשטה לכל חלקי גופה", כהגדרתו.

בנו של סאדאת מגלה מה שאמו ביקשה מסיסי

גמאל אל-סאדאת גילה, במהלך ראיון הטלוויזיה, כי אמו המליצה לו, ברגעים האחרונים של חייה, לשאול את הנשיא המצרי הנוכחי, עבד אל-פתאח א-סיסי, אם אפשר להיקבר לצידו של בעלה, הנשיא המנוח אנואר אל-סאדאת, וציין כי אמו אישרה בזמנו שהיא תגלה הבנה במקרה וזה לא יתאפשר, שכן הנשיא סאדאת קבור באתר ההנצחה והמקום יועד לקבורתו של אדם אחד בלבד.

בנו של הנשיא המנוח ציין כי לבקשת אמו העביר את צוואתה לנשיא סיסי, שהבטיח לשקול את האפשרות  והבטיח תשובה מאוחר יותר. בשעות הבוקר המוקדמות של  יום ההלוויה הפתיע הנשיא סיסי את ג'מאל והודיע ​​לו באופן אישי כי רשות ההנדסה של הכוחות המזוינים המצרים יכינו את המקום ויגשימו את משאלתה של הגברת ג'יהאן אל-סאדאת.

לאחר מות אמו, הבן המנוח ביקש מהנשיא לזרז את קבורתה, בהתאם לעקרון "כבוד המת לקבור אותו", אך הנשיא סיסי ביקש ממנו להמתין מעט, ואמר לו, "אני רוצה לעשות משהו ראוי לג'יהאן סאדאת ", והדגיש כי הוא ואחיותיו הופתעו מההלוויה הצבאית החגיגית בה השתתף א-סיסי יחד עם אשתו ובכירים מצריים.

ראוי לציין כי זוהי ההלוויה הצבאית הראשונה שנערכה לאישה בהיסטוריה של מצרים , וכל זה נעשה לכבודו של סאדאת, על פי הוראתו האישית של הנשיא ללא כל התערבות מצד משפחת הנשיא המנוח. " זהו כבוד גדול שלא יכולנו לחלום עליו" – סיים גמאל את דבריו בראיון.

מצרים .. בנו של סאדאת חושף לראשונה את פרטי מות אמו ואת המשאלה האחרונה שביקשה מסיסי
מצרים .. בנו של סאדאת חושף לראשונה את פרטי מות אמו ואת המשאלה האחרונה שביקשה מסיסי