תזונאי: משקה כמון הינו משקה ההרזיה מספר 1

ניסויים הוכיחו כי הוספת כמון למים מסייעת גם להאיץ שריפת שומנים בגוף, הורדת רמות הכולסטרול ושליטה על רמות הסוכר בדם.

מים נקיים הם המשקה הטוב ביותר על פני כדור הארץ לבריאות טובה וגם לירידה במשקל. מים מרווים את הצמא כשהם ממלאים את הבטן ומספקים הרגשת שובע, ובכך תורמים לירידה במשקל, במיוחד מכיוון שחלק המוח המפרש את אותות הרעב והצמא עלול לבלבל תחושות הללו, כך פרסם האתר Eat This Not That .

מחקר מדעי, שפורסם בכתב העת Annals of Family Medicine, מצא קשר משמעותי בין צריכת מים לא מספקת להשמנה, מה שמרמז כי לחות טובה ממלאת תפקיד מרכזי בשמירה על משקל נאות.

מי כמון

טריסטה בסט, דיאטנית אמריקאית, ממליצה לנסות מי כמון, אותם ניתן להכין בבית בקלות בעזרת זרעי כמון מיובשים.
ד"ר בסט אומרת שכמון הוא תבלין עשיר בנוגדי חמצון המציג תוצאות מבטיחות בשיפור המערכת החיסונית, בריאות המעיים, הפחתת דלקות והורדת הסיכון לסרטן.

שורף שומן

בסט אומרת: "נערכו מחקרים על היתרונות של כמון ביחס לשריפת שומן, והתוצאות הראו עלייה בקצב חילוף החומרים אצל אלו שחוו ירידה במשקל לאחר צריכת הכמון, וציין כי ידוע כי "חילוף חומרים מהיר יותר פירושו שהגוף שורף קלוריות בשיעור ממוצע "גבוה יותר".

הפחתת משקל ומדד מסת הגוף

היא מסבירה כי בניסוי קליני קטן שכלל 88 נשים שמנות, קבוצת ניסוי של נשים אכלה יוגורט בתוספת כמון בשתי ארוחות ביום במשך שלושה חודשים, בעוד קבוצת הביקורת אכלה את אותה כמות יוגורט אך ללא הוספת אבקת כמון במהלך אותה תקופה. . התברר שנשים שצרכו כמון שהוסף ליוגורט הפחיתו משמעותית את משקלן, מדד מסת הגוף, היקף המותניים ומסת השומן. היו להם גם רמות נמוכות יותר של כולסטרול כולל טריגליצרידים בדם וכולסטרול LDL תוך הגדלת הכולסטרול הטוב HDL.

סוכר בדם

ד"ר בסט גם אומרת שמי כמון מסייעים בוויסות רמות הסוכר בדם על ידי סיוע לתאים להגיב כראוי לגלוקוז ואינסולין. כאשר רמת הסוכר בדם עולה, ניתן לאחסן בתאי הגוף יותר גלוקוז ממה שהוא צריך כדי לייצר אנרגיה, וניתן להפוך אותו לשומן.

כיצד להכין מי כמון

ד"ר בסט אומרת שניתן לקחת מי כמון חמים או קרים, כרצונכם, ותהליך ההכנה ממש פשוט :
1. משרים כף זרעי כמון בכוס או שתיים של מים למשך הלילה. (יש המעדיפים לכתוש את הזרעים תחילה בעזרת מערוך, כדי להוציא את השמנים הטבעיים שלהם.)
2. מרתיחים את התערובת בבוקר במשך חמש דקות.
3. לאחר שהמים התקררו הם מסוננים מהזרעים ונשפכים על קרח כדי לאכול קר או לחמם לטמפרטורה המועדפת.
"למי כמון יש טעם מתכתי/עצי מאוד", מסכמת ד"ר בסט, ולכן היא ממליצה להוסיף ממתיק או קינמון טבעי למשקה כדי לשפר את הטעם.

Cumin - Chez Taliah