ארכיאולוג סבור כי "הר משה האמיתי" נמצא בסעודיה, לא במצרים

מומחים לארכיאולוגיה אמרו כי אחד המקומות הקדושים ביותר בתנ"ך, נמצא בכלל כמה קילומטרים מן המקום שבו הניחו בעבר שהוא נמצא שם, כך כותב העיתון " סאן " הבריטי.

הארגון של ארכיאולוגי מקרא  (קרן מחקר תומאס) –  منظمة علماء الآثار التوراتية  סבור כי הם מצאו  את מיקום הר סיני האמיתי שאליו הוביל משה את בני ישראל , על פי התנ"ך.  ההר היה מוקף עשן, אש ורעמים, ובראשו משה קיבל את עשרת הדיברות מאלוהים.

בארגון טוענים כי הר סיני, אחד המקומות הקדושים ביותר לדת היהודית, הנוצרית והאסלאמית, הוא למעשה ג'בל מוקלה, הממוקם ברכס הרי ג'בל אל-לוז שבצפון מערב ערב הסעודית.

סוכנות העיתונות הסעודית מתארת ​​את ג'בל אל-לוז כיעד השלג היפה ביותר בממלכה, הנמצא בגובה של כ -2,600 מטרים מעל פני הים, ושמו נובע ממספר שיחי השקדים הגדלים עליו.

נשיא הארגון, ריאן מאורו, אמר לעיתון הבריטי, The Sun:  "אחת הסיבות העיקריות לכך שחלק מהחוקרים טוענים שיציאת בני ישראל ממצרים היא מיתוס (אגדת עם לא אמיתית) היא היעדר הוכחות או היעדר הוכחות למה שנמצא ברישומי התנ"ך בהר סיני הנמצא בחצי האי סיני".

"אבל מה אם החוקרים האלה באמת מסתכלים על המקום הלא נכון? לך לחצי האי ערב ותמצא הוכחות משכנעות להפליא התואמות את דברי התנ"ך."

הר מוקלה, עם פסגות שחורות ,כאילו נשרפות מהשמש או מאש, ממוקם ליד חוף נואייבה בדרום סיני שבמצרים, שם מצאו מדענים מעברי יבשה מתחת למים, וזה המקום שבו אלוקים קרע  את המים למשה – כך טוען העיתון.

העיתון דיווח כי באזור ישנם עקבות של מרכבות הדומים לעקבות מרכבות של המצרים שרדפו אחרי בני ישראל אך טבעו בים לאחר שבני ישראל תצו את הים , כך טוען המדען השבדי לנארט מולר.

בדרך מהחוף למיקומו המשוער של הר סיני נמצא סלע גדול עם סימנים של שחיקת מים, למרות שהוא באמצע המדבר.

מאורו סבור כי "המאפיין הייחודי הזה יכול להיות הסלע שהאל ציווה את משה להכות וממנו זרמו המים לאחר מכן".

اين يقع جبل الطور الذي ذكر في القرآن الكريم ؟ و ما المعجزة التي وقعت فيه ؟  - YouTube

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות