איראן קוראת לארגון IAEA לפקח על פעילות הגרעין בסעודיה

משרד החוץ האיראני, בראשות חוסיין אמיר עבדאללהיאן, הודיע ​​ביום רביעי כי הוא דוחה את ההאשמות הסעודיות בהפרת הסכם הגרעין, וקורא בתורו להציב את פעילות הגרעין הסעודית תחת פיקוח בינלאומי.

משרד החוץ האיראני הדגיש "את הצורך לדבוק בשקיפות בנוגע לפעולות הגרעין הסעודיות ולשים אותן תחת פיקוח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (IAEA) דרך יישום הסכם ההגנה", והוסיף כי אם סעודיה תסרב, בדרך כשלהי  ליישם זאת, יש לעצור את שיתוף הפעולה הגרעיני הבינלאומי עם מדינה זאת".

"אנו דורשים את פירוק הנשק הגרעיני ופירוק האיום בשימוש בו, ורואים בו אחריות לזכויות אדם, פוליטיות ומוסריות לכל המדינות, במיוחד לאלה המחזיקות בנשק גרעיני", אמרה רזה נג'אפי, המזכירת האיראנית של מחלקת זכויות האדם במשרד החוץ.

היא הדגישה כי "איראן דוחה באופן החזק ביותר את כל סוגי החזקה, אחסון, פיתוח, שימוש והפצת נשק גרעיני ברמת האזור והעולם".

בנאומו במהלך פגישה שנערכה ביום שלישי באו"ם, קרא שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן לקהילה הבינלאומית "לקחת על עצמה את האחריות כלפי ההפרות של איראן והפרות ההסכמים הבינלאומיים הקשורים להסכם הגרעין וכן ההסלמה שלה בפעילות הגרעינית ", תוך הדגשת תמיכת מדינתו במאמצים בינלאומיים " להבטיח שאיראן לא תסלים את פעילותה הגרעינית. " או שתחזיק בנשק גרעיני בטווח הקצר והארוך.

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות