"זה ישנה את חוקי המשחק": התרופה הראשונה נגד קורונה שנלקחת דרך הפה

מומחים אישרו כי כדורי התרופה שפותחה לאחרונה לטיפול בנגיף הקורונה ישנו את כללי המשחק לנוכח המגיפה, אך הם לא יהוו תחליף לחיסונים, שיישארו הדרך היעילה ביותר לסיים את המגיפה.

מומחי בריאות שיבחו את הודעתה של חברת "מרק", ביום שישי, כי התרופה האנטי-ויראלית עשויה להפחית את הצורך באשפוז או מוות ב -50 אחוזים.

" ניתן להשתמש בתרופה זו יחד עם חיסון, אך היא אינה מהווה תחליף לחיסון", אמר הנציב לשעבר של מנהל המזון והתרופות האמריקאי סקוט גוטליב ל- CNN והוסיף כי "אנחנו עדיין צריכים לנסות את התרופה על עוד אנשים". 

גוטליב ציין כי התרופה האנטי -ויראלית יכולה להיות יעילה לאלה שבוחרים לא להתחסן, כמו גם למחוסנים שנדבקים בנגיף לאחר קבלת החיסון.

מומחה בריאות סבור כי "קבלת גלולה דרך הפה למניעת שכפול הנגיף יהווה שינוי אמיתי בחוקי המשחק".

מרק הודיעה ביום שישי כי תבקש אישור לשימוש חירום ממינהל המזון והתרופות עבור התרופה שלה "בהקדם האפשרי". אם תאושר, היא תהפוך לתרופה הפה הראשונה נגד וירוס הקורונה.

מרכז התגובות של הבית הלבן בנושא נגיף הקורונה, ג'ף זנטס, אמר ביום שישי כי אישור השימוש בתרופה יספק דרך חדשה להגן על אנשים מפני ההשלכות של הדבקה בנגיף.

ארצות הברית הכריזה מוקדם יותר על הסכם עם מרק פרמצבטיקה לרכישת 1.7 מיליון קופסאות של התרופה האנטי -ויראלית "מולנוויראוויר", הפועלת באמצעות טיפול באנזים שהנגיף צריך על מנת להעתיק את החומר הגנטי שלו, והחדרת מוטציות שגורמות לו לא להתרבות.

התרופה הראתה יעילות במחקרי מעבדה נגד וירוסים אחרים כגון שפעת, אבולה ואחרים, אך היא לא השיגה רישיון לשימוש בה כנגד וירוסים אלה.

תוצאות מוקדמות מניסויים שלב II הראו כי בין עשרות המתנדבים שנבדקו , שהיו חיוביים לנגיף, למי שקיבל מולונוויראוויר כבר לא היה זכר לנגיף ביום החמישי. בעוד שהנגיף נמצא ברבע מאלה שקיבלו פלסבו.

אם יוכח כיעיל, תרופות אנטי ויראליות נגד קוביד -19 יהיו יעילות מאוד בטווח הקצר לאחר שאדם אובחן כסובל מהמחלה ולפני שהסימפטומים יוחמרו.