משבר אנרגיה קשה מרסן את הפעילות התעשייתית בסין

מפעלים סינים רבים סובלים מבעיית אספקת אנרגיה, וכי מדדי פעילות במפעלים מאשרים זאת.

על פי דיווח של CNN, מצב זה ישפיע על רשת האספקה ​​העולמית.

סקר ממשלתי של הפעילות התעשייתית בסין, שפורסם ביום חמישי, גילה כי מדד מנהלי הרכש בענף התעשייה, שהונפק על ידי תאגיד "קייקסין", גילה כי רמת הפעילות נעצרה על 49.6 נקודות בספטמבר, לאחר שהגיעה ל -50.1 ב אוגוסט. 

כל קריאה מתחת ל -50 מצביעה על התכווצות, ובמקרה זה הייתה זו הפעם הראשונה שהסקר הרשמי הראה התכווצות בפעילות מאז תחילת מגפת הקוביד -19.

על פי הדו"ח של "CNN", מפעלים סיניים הושפעו מהעלות הגבוהות של האנרגיה, על פי נתונים שנחשפו על ידי הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה בסין, והוסיפו כי חברות הצורכות אנרגיה בכמות גדולה לא מצליחות הלרוויח.

פריחה בבנייה וייצור הובילה הרבה מההתאוששות הכלכלית של סין השנה, והיא ממשיכה למלא תפקיד חיוני בצמיחה. אך עבודה זו דורשת טונות של אנרגיה, כלומר כמויות אדירות של פחם. 

מחסור בחשמל החל ביוני אך מאז החמיר עם עליית מחירי הפחם.

ובשנה שעברה, ייצור החשמל מאנרגיה גרעינית בעולם כולו פחת (-3.9%), לראשונה מאז 2012.

ובאוגוסט האחרון אפשרה סין למכרות פחם להיפתח מחדש לשנה, בתקופה בה המדינה, שמנסה להשיג "נייטרליות פחמן " עד 2060, חווה עלייה משמעותית בביקוש לחשמל.

רשת החשמל נמצאת בלחץ קשה עקב תנאי מזג אוויר הרסניים וגלי חום המובילים לשימוש מוגבר במזגנים, בנוסף לחידוש הפעילות במשק השני בגודלו בעולם.

בהקשר זה, סוכנות התכנון הסינית נתנה אור ירוק להפעלה מחדש של 15 מכרות פחם, למרות אזהרות מהקהילה הבינלאומית, שמטרתה להפחית את רמת הפליטות.

סין היא פולטת גזי החממה הגדולה בעולם.

אף על פי כן, CNN רואה בדאגה את התמונה הכלכלית הכללית בסין, והאנליסטים בחברת נומורה וגולדמן זאקס קיצצו את התחזיות לצמיחה הסינית בשנת 2021 ,בימים האחרונים ,בשל בעיות של מחסור באנרגיה. 

השבוע ציינו אנליסטים של גולדמן כי קיימת "אי וודאות רבה" ברבעון האחרון של השנה, בהתחשב בכך שהכלכלה הסינית כבר נמצאת בסיכון למשבר החובות בגלל קבוצת אוורגרד הנלחמת על הישרדותה.

קרדיט לתמונה: ימן ניוז