המצפה הסורי: כטב"מים תקפו גם היום אתרי מיליציות איראניות במזרח סוריה

המצפה הסורי לזכויות אדם מסר ביום חמישי כי כטב"מ הפציץ אתר של מיליציות איראניות באזור אל-בוקמאל, סמוך לגבול סוריה עם עיראק.

המצפה הסורי הוסיף כי "פיצוצים הדהדו באלבוקמאל שבאזור הכפרי של מחוז דיר א-זורר, במזרח סוריה, כתוצאה מהפצצה על ידי מזל"ט לא מזוהה שטס מעל האזור בשעת השקיעה ביום חמישי".

"לפחות שני טילים שוגרו לאזור אלכתפ – الكتف שליד העיר אל-בוקמאל, והמיליציות האיראניות השיבו אש לעבר הכטב"מ במקלעים כבדים".

ביום שלישי דיווח המצפה כי תקיפה אווירית שבוצעה על ידי "מטוסי קרב לא מזוהים" הרסה משגרים של  טילי קרקע-קרקע מתוצרת איראן שהוצבו על ידי מיליציות המזוהות עם איראן באזור החוות בבאדית אל-מיאדין – بادية الميادين.

 

המצפה ציטט גורמים שאמרו כי "התקיפה והרסס מהטילים גרמו לפציעה של לפחות 12 לוחמים מהמיליציות הפרו-איראניות של לאומים שאינם סורים".

קבוצות פרו-איראניות, ובראשן פלגי כוחות הגיוס העממי (אלחשד אלשעבי), פרוסות באזור הגבול שבין סוריה לעיראק ועל הגדה המערבית של נהר הפרת שבמחוז הגבול דיר א-זור. משאיות הנושאות נשק, תחמושת או מחסנים באזור נפגעים לעתים קרובות, בתקיפות המיוחסות לעיתים לישראל.

במצפה הסורי מעריכים את את סד"כ הלוחמים בכ -15,000 לוחמים מהמיליציות העיראקיות, האפגניות והפקיסטניות הנאמנות לאיראן בדיר אז-זור, במיוחד באזור המשתרע בין ערי הגבול אלבוקמאל ודיר אז-זור, וכן באל-מיאדין.

קרדיט לתמונות: אלערבי ניוז