סוריה מתחייבת לשמור על תקינות צינור הגז הערבי בלבנון על חשבונה

כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי צוותים טכניים סורים יבצעו את שמירת התקינות של צינור הגז הערבי, המשתרע בין הגבול הסורי לתחנת הכוח דיר עמר בלבנון, ללא תשלום, בשל חוסר יכולתן של חברות מצריות לעשות זאת.

ביום רביעי דיווח העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי המשלחת הטכנית שהקימה ממשלת אסד השלימה את בדיקת הקישור לקו הגז הערבי, המשתרע לאורך 36 קילומטרים בין נקודת הגבול דאבוסיה לתחנת הכוח דיר עמר בלבנון.

העיתון ציין כי הבדיקה הראשונית "גילתה כי אין כל בעיה המפריעה למעבר הגז וכי תהליך ההכשרה הסופי דורש מספר ימים ויבוצע על ידי צוותים טכניים סורים ללא תשלום".

העיתון מסר כי "לאחר הבנה עם הוועדה הטכנית הלבנונית, יצאה המשלחת הסורית, ביום שלישי , בחזרה לסוריה ".

העיתון חשף כי שר הנפט והמינרלים בממשלת אסד, בסאם טוהם, אמר לעמיתו הלבנוני כי סוריה תסייע בטיפול בכל תקלה טכנית שתתגלה במערכת הצינורות ללא תשלום.

העיתון ציטט גורמים בממשלת לבנון כי "השמשת הקו דורשת שבוע לכל היותר, וכי השאר תלוי בנסיעת שר האנרגיה הלבנוני, וואליד פיאד, למצרים כדי לקבוע מסגרת זמן לשלב הבא של הבאת גז מצרי, שיאפשר הפעלה מהירה של תחנת הכוח דיר עמר".

ב -12 לחודש הודיע ​​בסאם טוהם, שר הנפט והמשאבים הסורי, על מוכנות צינור הגז הערבי בתוך סוריה להעביר גז מצרי ללבנון, וכי סוריה תקבל כמויות גז בתמורה למעבר בשטחה בהתאם להסכמים שנחתמו.

משטר אסד מתחייב לשמור על קישור צינור הגז הערבי בלבנון על חשבונו .. למה?