גורם מסחרי בירדן: "היבוא לסוריה דרך נמל עקבה גדל ב -600 אחוזים"

ראש איגוד בעלי חברות עמילי מכס והובלת סחורות בירדן, דאיפאללה אבו עקולה, חשף כי "יש עלייה בהיקף העבודה עם סחורות המיובאות לסוריה דרך נמל עקבה ביותר מ -600%".

דאיף אללה אבו עקולה הדגיש כי "עלייה זו דורשת הקצאת מתקנים על ידי מחלקת המכס בנמל עקבה כדי להקל על זרימת סחורות במעבר, הנכנסות והיוצאות דרך שטח ירדן לסוריה ולבנון ולהיפך", על פי אתר החדשות הערבי " ח'ברני " .

ראש האיגוד ציין כי "החלטת שר הפנים לפתוח מחדש את גבול ירדן-סוריה (מעבר הגבול ג'אבר) החל ממחר בבוקר, רביעי, היא צעד חשוב, והיא תועיל לכלכלה הלאומית".

"החלטה זו תחייה את התנועה המסחרית בין שתי המדינות ואת הסחר במעברים, תוזיל את העלויות הנוספות כתוצאה מתהליך" גב אל גב ", וזרימת הסחורות משתי המדינות, לבנון ומן מדינות המפרץ ".

" החלטה זו תעודד את מדינות המפרץ הערבי להעמיס את סחורותיהן על משאיות ירדניות וכן תפעיל את צי הספנות הירדני".

בהודעתו של דהאיפאללה אבו עקולה נכתב כי "חברות אישור משכו את הסוחרים הסורים במהלך השנים האחרונות לייבא את סחורותיהם דרך נמל עקבה", וציין כי "עניין זה מחייב מתן מתקנים נוספים לצורך המשך למשוך יותר סחורות המגיעות מרבים מדינות, כולל סוריה ".

שר הפנים, מאזן אל-פאראיה, החליט לפתוח מחדש את הגבול הירדני עם סוריה(מעבר ג'אבר ), החל מיום רביעי בבוקר, העשרים ותשעה בחודש זה.

הוא הוסיף כי ההחלטה נועדה, כמובן, בעיקר להקל על תנועת ההובלות ולבטל את המערכת (העברת סחורות בדרל של "גב אל גב").

ירדן סגרה את הגבול עם סוריה, לפני כחודשיים, בעקבות העימותים שפרצו בדרעא, בין המשטר והמיליציות איראניות מצד אחד לבין לוחמים מקומיים מהאזור.

ההחלטה לפתוח את הגבול הסורי-ירדני באה לאחר ביקור משלחת שרים מממשלת אסד, כולל שרי האנרגיה, המים, החקלאות והתחבורה, בבירת ירדן, עמאן, כך דיווחו  גורמים בתקשורת הירדנית.

מעבר הגבול ג'אבר-נסיב:

קרדיט לתמונה: באלאדי ניוז