תעוד, כולל תמונות לוויין, של החיפוש אחרי קברות החיילים הישראלים בדמשק

טלוויזיה בסוריה מתעדת עם תמונות לוויין את חפירת הקברים במחנה ירמוך

לפני מספר ימים הפסיקה רוסיה את פעולות החיפוש אחרי קברות החיילים הישראלים שערכה בבית הקברות הסוני במחנה ירמוך בדרום דמשק. לפי " קבוצת הפעולה למען הפלסטינים בסוריה", שמסרה את הידיעה, מוסקבה הקימה חגורת ביטחון סביב בית הקברות, מנעה מכולם מלהתקרב אליו והקיפה כמה מקומות בבד אטום על מנת להסתיר העבודות במקום. לכן, אתר "הטלוויזיה הסורית" השתמש בתמונות לוויין כדי לגלות מה רוסיה עשתה בבית הקברות למען ישראל.

אובססיה רוסית למתים

מחנה הירמוך ,כשאר סוריה , ספג הפצצות ,מצור, הרס ומניעת מזון ותרופות על ידי המשטר והמטוסים הרוסים. כשהרוסים השתלטו על המחנה הם גילחו אזורים שלמים כולל בבית הקברות הגדול שבמחנה תוך חילול המתים באמצעות חפירת קברים והתעסקות בגופופיהם.

סיפור האובססיה הרוסית לבתי קברות בסוריה החל לצוץ ב -4 באפריל 2019, כאשר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין העביר בטקס חגיגי לראש ממשלת ישראל דאז , בנימין נתניהו, את שרידי החייל הישראלי זכריה באומל. באותו זמן, פוטין ונתניהו שמרו על חשאיות הסיפור איך נמצאו שרידי החייל, שנהרג בשנת 1982 אחרי קרבות עם הצבא הסורי בבקאע הלבנוני. כמו כן הם לא חשפו היכן וכיצד נעשו בדיקות ה- DNA. שנערכו ומספר הגופות שנבדקו.

ימים לאחר שפוטין מסר את שרידי החייל, העיתונות הישראלית והאמריקאית חשפה מידע נוסף.

הרוסים מסרו לישראל לא רק את גופתו של החייל, אלא גם עשרה גופות נוספות של סורים שהוציאו מבתי הקברות בסוריה, כדי לבדוק אותן , וזאת במסגרת החיפוש אחר שרידי שני חיילים ישראלים נוספים , צבי פלדמן ויהודה כץ שהוכרזו נעדרים יחד עם באומל, אך נמצא שאף אחד מהגופות לא שייכת אליהם , ובכיר ישראלי אמר אז שגופות "לא מזוהות" אלה נקברו בסוד במקום ללא כל ציון של זהות הגופות תוך התעלמות ממשפחותיהם ורגשותיהם, וגם העיתונות רמזה כי המקום שרוסיה חיפשה הוא מחנה הפליטים הפלשטיני – ירמוך מדרום לדמשק.

רוסיה לא הפסיקה לחפש את גופותיהם של שני החיילים הישראלים, תוך חפירות בקברים נוספים , וזה נראה בתמונת לוויין " וורלד וויו 2 " שצולמה ב -15 בספטמבר .

החפירות נעשו בבית הקברות שבמחנה אל-ירמוך שכל המסמכים המזהים שלו , כולל זהות הנקברים ,נעלמו, לא נותרו סימנים או ציוני דרך של הקברים, כפי שנראה מהתמונה , בית הקברות נהרס ללא כל כבוד לגופות הקבורות בו או למשפחותיהם ויקיריהן.

תמונת בית קברות ספטמבר 2021.jpg

בסרטון הבא השוואה בין בית הקברות ב -15 בספטמבר 2021 ל -17 בפברואר 2014, לפני דאעש ורוסיה:

התמונה הבאה, שצולמה בפברואר 2019, מציגה את שרידי החפירות בבית הקברות, המצביעים על כך שגופתו של באומל הוצאה מבית הקברות.

בית קברות 2019 image.png

רוסיה השלימה את עבודת דאעש

הרוסים לא היו הראשונים שהתעסקו בבית הקברות שבמחנה ירמוק.

גם דאעש , במרץ 2015, לאחר שהשתלט על מחנה הירמוך, לאחר שהתגבר על מכונת המלחמה של המשטר הסורי, שבר והשמיד את בית הקברות , וזאת ניתן לראות  בתמונת הלוויין שצולמה בשנת 2015, שם מופיע בית הקברות בלבן בגלל הרס המצבות, תמונות שפעילים הצליחו להשיג ולפרסם.

תמונת בית הקברות ברשות ISIS_0.jpg
קרדיט לתמונות: חברת הלוויין "וורלד וויו 2"

רקורד מוכח

ה-"טיימס אוף ישראל " דיווח באפריל 2019, תוך שהוא מצטט בכיר ישראלי, כי רוסיה ממשיכה לסייע בחיפוש אחר שרידי גופותיהם של פלדמן וכץ בסוריה. החיפושים של רוסיה הסתמכו על מידע מודיעיני שאסף צוות ישראלי על גורל השלושה ונמסר להם.

בפברואר האחרון כתב העיתונאי הישראלי ברק רביד בחשבון הטוויטר שלו כי גורמים ישראלים סיפרו לו על שיחות בין ישראל לרוסיה בנושא הומניטרי, כפי שתיאר זאת. ברור שהמקרה שעליו מדבר רביד מתייחס לשרידיהם של שני החיילים שרוסיה מחפשת במחנה הירמוך.

"אנו שמחים שישראל תוכל לכבד אותו מבחינה צבאית, וקרובי משפחתו יוכלו להביא פרחים לקברו", אמר פוטין בעת ​​מסירת שרידי באומל.

אתר סורי טען אחר כך כי דבריו של פוטין מאבדים כל משמעות כאשר אנו יודעים שהוא השיג את שרידי החייל על ידי התעסקות בעשרות ואולי מאות גופות הרוגים שנקברו במקום והוצאו מקברותיהם תוך חילול המת.