המיליציות האיראניות משנעות טילים בליסטיים ארוכי טווח במזרח סוריה

הטילים הועברו באמצעות משאיות תחת שמירה כבדה לאזורים ונקודות ריכוז של המיליציה האיראנית באזור מעדאן.

לפני כחודש דיווח אתר נציב.נט על כניסת טילים בליסטיים איראנים  לטווח בינוני וארוך משטח עיראק לשטח סוריה  ואוחסנו במחסנים שהוכנו לכך ליד העיר אלמיאדין.

 

היום דווח כי מיליציה של משמרות המהפכה האיראנים העבירה טילי "בורקן H2" – "بركان اتش2" מתוצרת איראן ממחסן הנשק של המיליציה ליד האתר הארכיאולוגי של א-שיבלי באזור המדברי של העיר אל-מיאדין, מזרחית לדיר א-זור, באמצעות משאיות, תחת שמירה כבדה, לאזורים ונקודות ריכוז של המיליציה המזוהה עם איראן באזור מעדאן באזור הכפרי המזרחי של מחוז א-רקה.

السلطات السعودية تعترف باستهداف صاروخ يمني باليستي لمطار خالد بن عبد العزيز في الرياض – شبكة نهرين نت الاخبارية

לא נמסרו פרטים על הסיבות לפעולה זו, בין אם היא נכללת בהכנות המתמשכות של מיליציה זו לתקוף בסיסי קואליציה ואתרים ממזרח לפרת, או מסיבות אחרות – כך מוסרים מקורות של המצפה הסורי לזכויות אדם בתוך האזור שממערב לפרת בשטח סוריה.

באמצע החודש תיעד המצפה הסורי את הריגתם של 3 בני אדם מהמיליציה העיראקית של "הגיוס העממי" ("אלחשד אלשעבי")  כתוצאה מתקיפה אווירית, באזור גבול סוריה-עיראק, של כלי רכב ומשאיות של המיליציות הפועלות באזור הכפרי של עיר המחוז – אל-בוקמאל. כתוצאה מהתקיפה הושמדו 3 משאיות של המיליציה העיראקית.

המצפה הסורי פרסם בחמישי ביולי האחרון, כי מיליציית הגיוס העממי העיראקית ומשמרות המהפכה האיראנים הוציאו מספר רב של טילים "תוצרת איראן" מתוך המחסנים שבטירת אל-רחבה העתיקה – قلعة الرحبة الأثرية הממוקמת ליד העיר אל-מיאדין שבאזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור, באופן פיתאומי.

על פי מקורות המצפה הסורי, המיליציה הוציאה את הטילים באמצעות משאיות תחת שמירה כבדה, והמשאיות נצפו נוסעות לכיוון שרשרת הרי תל אלבטין – تل البطين ואזור חאוי אלמיאדין – حاوي الميادين, שהם אותם אזורים שבהם המיליציה האיראנית הציבה משגרי טילים במאי האחרון, וכולם מכוונים לכיוון אזור הפרת המזרחי, אזור הנשלט על ידי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים (הכורדים) והאזור הקרוב אליהם ביותר הוא שדה הנפט אל-עמר, כפי שצוין בעבר על ידי מצפה הסורי לזכויות אדם.

0

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות