מחקר: וירוס הקורונה התפתח ומסוגל להתפשט ביתר יעילות באוויר

בתקופה בה נודע שגרסאות חדשות של נגיף הקורונה מתפשטות במהירות, מחקר שנערך על ידי האוניברסיטה האמריקאית של "מרילנד" הצביע על כך שהמוטציה מתפשטת יותר ביעילות באוויר, בהשוואה לזן המקורי של הנגיף, שהופיע לראשונה ב- ווהאן, סין, על פי אתר האוניברסיטה .

המחקר הראה שאנשים שנדבקו בגרסת האלפא שחררו פי 43 עד פי 100 טיפות המכילות את הנגיף לאוויר בהשוואה לאלה שנדבקו בזן המקורי של נגיף הקורונה, בעוד שבדיקות ספוגית האף גילו כי חולים בגרסה החדשה נשאו חלקיקי וירוס בשיעור של פי 18 יותר מאשר כשחלו בזן המקורי.

המחקר אישר כי מסכות פנים מפחיתות את האפשרות לקבל את הנגיף המסתובב באוויר בכ -50 אחוזים.

"בהתחשב בשכיחות נגיפים באוויר, אוורור ומסכות, בנוסף לחיסון, כל הגורמים האלה יכולים לסייע בהפחתת הסיכון המוגבר", אמר ד"ר דון מלטון, פרופסור לבריאות סביבתית בבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת מרילנד. .

פרופסור ג'ניפר גרמן, שהשתתפה במחקר, הדגישה גם היא כי "הנגיף יכול להיות בנשימתו של החולה ונשיפתו, ושימוש במסכת פנים מפחית את הסיכוי להישאף על ידי אחרים".

המחקר ממליץ על "גישה מרובת שכבות" להגנה על אנשים בעבודות ציבוריות ובחללים סגורים, כולל חיסונים, מסכות, אוורור ועיקור האוויר ב- UV.

ביולי האחרון, עם התפרצות משתני הדלתא והאלפא במספר מדינות בעולם, מדינות רבות, כולל ארצות הברית, המליצו שוב על שימוש במסכות, התרחקות חברתית ואמצעים אחרים שמטרתם להגביל את התפשטות הנגיף. 

רשויות הבריאות בארצות הברית הודיעו כי אמריקאים מחוסנים צריכים לשים שוב את המסכה כשהם במקומות פנימיים הנמצאים בסיכון גבוה. ישראל גם הטילה מחדש את החובה לחבוש מסכות, רק עשרה ימים לאחר ביטולה, בשל הופעת מוטציית הדלתא.

تطور "كورونا" خلال 100 يوم.. أعراض جديدة و3 أنواع من الفيروس | مصراوى

קרדיט לתמונה: אלמצרי אליום