משבר הצוללות מסתיים .. שיחה בין ביידן למקרון

נשיא צרפת החליט להחזיר את השגריר לוושינגטון בשבוע הבא

הציפיות אכן היו נכונות, ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן התקשר לעמיתו הצרפתי, עמנואל מקרון, ביום רביעי בערב, לאחר המתיחות בין שני הצדדים על רקע הברית הביטחונית ועסקת הצוללות שפרצה בשבוע שעבר.

הבית הלבן הודיע ​​כי ביידן ומקרון דנו במשבר הצוללות , והם הסכימו להיפגש באירופה באוקטובר לדיונים נוספים.

החזרת השגריר

עוד נאמר בהצהרה כי מקרון החליט להחזיר בשבוע הבא את שגריר צרפת לוושינגטון.

ביידן הדגיש את חשיבות מעורבות צרפת ואירופה בהודו ובאזור האוקיינוס ​​השקט, והבטיח למקרון שהוא מבין את הצורך בהגנה חזקה יותר על אירופה והצורך לתמוך בנאט"ו.

ראוי לציין כי גורם בארמון האליזה, על פי מה שדווח בכתב אל-ערביה, אישר כי נשיא צרפת המתין לשיחה זאת, שיזם ביידן, להסביר מדוע בחר להוציא בן ברית אירופאי משיחות חשובות על אזור הודו-האוקיינוס ​​השקט.

הוא הוסיף כי מקרון ציפה מהצד האמריקאי להכיר בכך שהשיחות אמורות לכלול את פריז, מה שיצר בעיית אמון שמצריכה להפיק מכך לקחים.

הוא הבהיר כי פריז מחכה להתחייבות אמריקאית ברמה הגבוהה ביותר ובזמן מסוים להתחייב לספק תנאים שיחזירו את האמון בין הצדדים באמצעות צעדים קונקרטיים ולא רק באמצעות מילים.

משבר צוללות

דובר ממשלת צרפת, גבריאל אטאל, הודיע ​​כי תתקיים שיחה בין שני הנשיאים בנוגע למשבר הפתוח ביניהם, על ביטול החוזה לרכישת צוללות צרפתיות.

בתום ישיבת הממשלה, אמר אטאל כי מקרון וביידן החליפו "כמה הבהרות" במהלך שיחת הטלפון הקצרה לגבי הנסיבות שבהן הוחלט להוציא את הכרזת הברית הביטחונית בין אמריקה לבריטניה ואוסטרליה.

ראוי לציין כי מאז יום רביעי האחרון (15 בספטמבר) גבר המתח בין שלוש המדינות (צרפת, אמריקה ואוסטרליה) לאחר ש​​נשיא ארה"ב הודיע על הקמת ברית אסטרטגית חדשה שתכלול, לצד ארצו, את אוסטרליה ובריטניה, ביוזמה שהפרי הראשון שלה היה לפוצץ עסקת ענק שחתמה קנברה עם פאריס לרכוש צוללות מתוצרת צרפת.

הבירה הצרפתית הגדירה את ביטול העסקה כדקירה בגב ובגידה, והחזירה את שגריריה מקנברה ומוושינגטון.

باريس: ندرس خيارات الرد على أزمة الغواصات - RT Arabic