היהודי האחרון באפגניסטן מתגרש מאשתו לאחר שנמלט מהמדינה

היהודי האחרון שעזב את אפגניסטן, זבולון סימנטוב, החל בהליכי גירושין לאשתו, שחיה בישראל במשך שני עשורים, בצעד הראשון שלו לאחר שעזב את אפגניסטן, במימון רב יהודי אמריקאי.

העיתון האמריקאי " ניו יורק פוסט " מדווח סימנטוב, בן 62, העניק לאשתו, לאנה מוסייב, מה שמכונה "גט", או גירושין דתיים.

על פי ההלכה היהודית אישה לא יכולה לקבל גירושין כחוק ללא מסמך יהודי מסורתי שהוציא שלושה רבנים בבית משפט בשם "בית דין".

בגלל שהותו באפגניסטן כיהודי האחרון במדינה, היה לאשה קשה להשיג את המסמך.

אשתו, יהודייה מטג'יקיסטן, גרה עם שתי בנותיה בישראל, מאז שנת 1998, אך סימנטוב בחר להישאר באפגניסטן כדי לטפל בבית הכנסת היחיד במדינה, הממוקם בבירה קאבול, והוא נמצא שם במשך כעשר שנים. הוא הפך לדמות מקומית ידועה ועיתונאים הגיעו אליו באופן קבוע, על פי דיווח מטיימס ישראל .

איש העסקים הישראלי-אמריקאי, מוטי כהנא, שחברת האבטחה הפרטית שלו הוציאה את סימנטוב מאפגניסטן, הודה שגירושי הזום המאולתרים שלא כללו רב אחד, שלא לדבר על השלושה הנדרשים על פי ההלכה היהודית.

כהנא ציין בציוץ בטוויטר כי האישה עשויה לחכות זמן רב עד שתתחתן שוב.

בעיתון "טיימס ישראל" נמסר כי האישה ביקשה להתגרש תקופה ארוכה, דבר שנדחה על ידי סימנטוב.

"הניו יורק פוסט" ציטט את הרב משה מרגריטאן בברוקלין, שמימן את העברת הרב מאפגניסטן, כשאמר כי הגירושין שהתרחשו אינם יהודים, וציין כי יש כללים יהודיים שיש לכבד בכך, אך בכל זאת המעשה מוכיח את תום לבו של סימנטוב, לדברי מרגריטן.

דובר הטליבאן אמר בחודש שעבר כי סימנטוב יהיה בטוח במדינה, אך חששו גבר לאחר פיגוע ההתאבדות של המדינה האיסלאמית בקאבול. לדברי "טיימס ישראל" הבעיה שלו היא לא הטליבאן, אלא דאעש ואל-קאעידה.

האישה ביקשה מזמן להתגרש