יחידת העילית של כוח קדס – יחידה 400

יחידת העילית של כוח קדס, יחידה 400, היא יחידת המבצעים המיוחדים שאחראית להוצאת מתווי פח״ע מחוץ לגבולות איראן נגד ארה"ב, ישראל ומדינות ערב הפרו-מערביות, כמו סעודיה, תוך הקפדה על עמעום טביעת האצבע האיראנית.

בראש היחידה עומד חאמד עבדאללהי , איראני, במקור משהרכ דאנש שבמחוז טהרן.
עבדאללהי במשך שנים שימש כבכיר בכוח קדס בשלל תפקידים – מפקד אזורי זאבל וזאהדאן במשמרות המהפכה, ראש אגף המודיעין של כוח קדס, מפקד דיוויזיה 41 של משה״מ ובתפקידו הנוכחי – מפקד יחידה 400 של כוח קדס כבר למעלה מעשור.
במסגרת תפקידו, עבדאללהי מעורב בכל פעילויות היחידה – הוא מאשר תוכניות אופרטיביות, לרבות איסוף מודיעין, הוא מספק אור ירוק לכל פעולה של היחידה.

משרדו של חאמד עבדאללהי ממוקם בדרום מזרח טהרן בתוך מפקדת היחידה (לפרטים המלאים לחצו כאן,

בכיר נוסף ביחידה 400 הוא מחמד בורנעימי הידוע בכינוי מג׳יד עלוי , בן 64, דובר ערבית ובעל תואר במנהל עסקים.
מג׳יד היה במספר תפקידים במשרד לבטחון הפנים האיראני וגם שימש כסגן שר המודיעין. בשנת 2011 התגייס עלוי לכוח קדס של משמרות המהפכה האיראנים ותרם את חלקו ליחידה על מנת לבצע פיגועי ענק במדינות העולם השונות, את חלקן הוא הכיר היטב מטעם תפקידו הקודם כסגן שר המודיעין.
עלוי משתמש בדרכון דיפלומטי, הוא ביקר בעשרות מדינות באסיה ובמזרח התיכון.

תפקידו של מג׳יד עלוי מתחלק לשניים –

• הכנה והוצאה לפועל של מתווי פח״ע במדינות רחוקות מאיראן

• שמירה על התיאום ושיתוף הפעולה בין היחידה לבין ארגוני הטרור השונים בעולם – בשנים האחרונות היה מעורב באופן אינטנסיבי בהנחיית פעילות כוח קדס בסוריה, כדי לסייע למשטר אסד נגד המורדים. כחלק מפעילות זו, עלוי מבקר בסוריה באופן קבוע.

משרדו של מג׳יד עלוי ממוקם במגדל גולזאר שבצפון טהרן, נ.צ – 35.764100, 51.475000 (לפרטים המלאים לחצו כאן

קרדיט:  עולם החדשות בטלגרם